Gå til innhold

N73ME vs Walkman erfaringer & overbevisninger!

vhaugen

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp..

Skal ha en ny mobil.. Har vært uheldig og ødelagt både mobil(w850i)og kamera :cry: ..

Skal kjøpe ny telefon først,og kunne tenke meg en med bra kamera og MP3 spiller er et must! Har derfor sett på N73 ME .. Men den har jeg lest at kan krasje å være treg og greier.. Også har den litt knotete taster?

Har også settpå SE W580i eller W660i (skritteller er litt tøft[w580i] :cool: !)

Ser mest etter sony ericsson & nokia.. Setter pris på forslag,tips,erfaringer & overbevisniger :blush:

> pluss

-ok kamera

-mp3 med overlevbar lyd :D

-batteritid (betyr ikke alverden)

-design,ikke allverden,må være overkommelig :p

-3g er positivt!!

-Helst en som ikke krasjer hele tiden.... :ermm:

Setter pris på all form av hjelp,erfaringer er bra :thumbup: !

Takk!

Endret av superdupergirl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde nokk aldri kjøpt N73 hverfall

:hrm:

Da hadde jeg heller gått for K810I med 1-2 GB minnekort og hpm-75 Headsett, som alt til sammen blir samme pris som N73ME ca. bare UTROLIG mye mer stabil løsning. og ikke minst MYE bedre batteri kapasitet.

:thumbup:

Vis ikke det faller i smak så kan jeg anbefale W580I og heller kjøpt et kamera utenom til 1500,-

:tease:

Lykke til med kjøpet

:w00t:

Endret av howerang
Lenke til kommentar

Men atter.. Er tastene påden gode da?? Har den bra mp3 og sånn??

Folk som har den har jeg bare hørt positivt av,den virker jo veldig kul,brabilder.. Men er litt skeptisk.. Vet ikke helt hvorfor.. Hadde w850i.. Har litt lyst på noe nytt.. men var jo egentlig veldig fornøyd..

Endret av superdupergirl
Lenke til kommentar

Hvorfor skifte når du var fornøyd ?

Stor fare for at vis du skifter, blir det en plage for deg.

Når det gjelder tastene så stikker du innom en butikk og kjenner på de selv. Synes de er bra jeg, men du må avgjøre det selv.

Og mp3 spilleren er forsåvid lik den på Walkman telefonen.

:ph34r:

Lenke til kommentar

ok.. Takk! Skal gå i butikken og prøve etterpå:D

Ja,tror ikkr w660i er så mye å skryte av.. Skal uansett kjøpe kamera da..

Tenkte litt på speilrefleks.. Da er det jo veldig fint å ha et brukbart kamera som på K810i.. Tror du det hadde vært noe?? Må spare litt da .. :innocent:

Lenke til kommentar

Skal du ha et brukandes kamera på mobilen er K810 veien å gå. Problemet med den er at musikkspilleren er dårlig i forhold til den på W850 (walkman 2.0). Hvis du har brukt W800i eller lignende, er det i samme gaten.

Både W580 og W660 er stilige da, selv om jeg holder en knapp på W580. Dersom du ikke er avhengig av å kunne se mobil-TV eller å bruke videosamtaler, er det ikke vits i ha 3G, som W660 har, og W580 ikke har. Ellers pleier SE sine walkman telefoner å ha lenger spilletid enn Nokia sine.

Lenke til kommentar

Har vært borti walkmanspileren på W810,har syntes den har vært litt håpløs forhold til W850..

Skal nok uansett kjøpe et kamera før jul..

Hadde vært gøy med 3g,men w660 har vel ikke fått så bra kritikk?

w580 virker veldig ok,litt tøft med skritteller da :cool: Men så kommer w910(?)

snart..men den er vel ganske mye dyrere.. Vet noen hva prisen på den kommer til å ligge på?

Er det noen forskjell fra w850 & w580 bortsettfra skritteller? :hmm:

Lenke til kommentar

3G, og så er W580 mye tynnere og lettere, har litt lengre taletid. Ja, og så har W850 infrarød port. Det har ikke W580. Men det har vel ingen brukt siden rundt 2003.

Jeg skulle til å si at SE i god gammel ånd har sluppet den kjipeste fargen først, men jeg er ikke så sikker lenger. Den grå W580 er faktisk ganske stilig, og de har ikke klart å holde seg unna Walkman oransje på de to andre.

Lenke til kommentar

japp :dribble:

Nei.. må snart bestemme meg.. Skal dra i butikken og prøve alle tre siden av hverandre tror jeg:P

Hadde vært litt moro med nytt menysystem og sånn.. SE har jo ike gjort noen forandringer på tusen år,er litt kjedlig liksom..

Sto i samme problemstilling når jeg skulle

når jeg kjøpte w850 og.. nokia eller SE

:ermm:

Lenke til kommentar

hvorfor utelukke N73ME ? jeg har den og er superfornøyd... installere en haug av programmer på den som man ikke kan på Sony ericsson mobilene, bedre kamera enn de walkman telefonene (ja har testet dem.. kamerater har dem), lyden på N73ME er ganske god også.. i høyttaler og headset mode(med et annet headset enn det som følger med). Batteriet er også bra lixom...

Lenke til kommentar

Hvor dårlig batteri har den da? (N73) Eller hvor bra? Kommer til å bruke mp3 en del.. Ikke hele dagen liksom.. Fra ingenting til 2 timer omtrent..

Men som mannen i butikken sa,det er vel en telefon med en tyngre programvare(eller noe lignende! Skyldpåmeg,ikke mannenhvis det er feil!! Husker ikke ordrett hva han sa.. :blush: ) og at det blir som en PC som "henger seg opp"fortere. Så hvis jeg er en utålmodig sjel,hvilket jeg på en måte er,anbefales en sony ericsson telefon.. Også i forhold til hvor mange programer man kan drive med før N73 streiker,kan jeg f.eks bruke mp3 og spille og sende en meld eller noe samtidig.?Eller er det for mye?

: :blush: Summerer:

Jeg vil egentlig ha en mp3 telefon,gjerne med dugelig kamera..

*Mp3-en må en jo egentlig kunne ha med på f.eks joggetur..

-Der er jeg litt skeptisk til k810,egentlig å bruke den som mp3 i det heletatt! Denne er jo også litt stor.. Også syns faktisk ikke jeg at den ser så himla bra ut heller..Tastene virker småsnåle..

-N73 er velmed 2 gb minnekort(riktig?),men er litt skeptisk til å ta med den på treningstur.. Også litt stor!

-w580 er bra størrelse og en fin trenings kamerat..

*kamera -

-K810,er vel den beste? Men er den også sånn at det tar extremt irriterende lang tid,før det er klart til å ta nytt bilde,og i det hele tatt å ta bilde..?

-N73 har vel helt greit kamera..lurer på det same som med k810,men går her av som favoritt pga tøffere utseende ..

-w580..elendig.. Eller brukbart når jeg kjøper nytt kamera da.. Og det blir nok ikke lenge til hvis jeg kjøper denne telefonen..

Jau.. Da vet jeg ikke mere.. Hva skal jeg velge.. hvilket surrehue.. :roll:

W580 er favoritten på mp3,eneste minus er at deb er helt lik forgie telefonen..

N73 er favoritt på kamera biten,pga bra utseende OG mpr spiller..kjempe minus er hvis den er enormt treg..men jeg kjenner jo folk som har den.. og de overlever jo..

k810 er tøff på kamera..men hvirkerlitt for stor og klompete til å gli elegant ned i en lomme..minus er også små dårlige taster..

Nå erjeg like forvirra som før jeg fikk noen som helst hint.. ååhh! HJELP! :cry:

PS Vet det ble litt rotete.. = SMÅDESPERAT :p

Endret av superdupergirl
Lenke til kommentar

Horfor ikke W610i da? Den har litt bedre kamera enn W580 (p.g.a Autofokus, kameralys) og er like god som mp3-telefon pluss billigere. (men mangler selvfølgelig treningsprogram og skritteller)

N73 kjører Symbian som nok gjør den litt tregere enn K810i, men ikke så mye det er snakk om. Størrelsemessig er faktisk K810i mindre og lettere enn N73. (hvis det har noe å si) Kamera på K810i er også veldig brukervennlig og godt. Fordelen i motsetning til N73 er blitzen.

Så hvis jeg skulle valgt mellom de to der hadde jeg nok valgt K810i selv om N73 ikke er et dumt valg det heller.

Vet ikke om jeg gjorde det mye enklere for deg nå men, W610i er nok en du bør vurdere.

Endret av Panic
Lenke til kommentar
Horfor ikke W610i da? Den har litt bedre kamera enn W580 (p.g.a Autofokus, kameralys) og er like god som mp3-telefon pluss billigere. (men mangler selvfølgelig treningsprogram og skritteller)

N73 kjører Symbian som nok gjør den litt tregere enn K810i, men ikke så mye det er snakk om. Størrelsemessig er faktisk K810i mindre og lettere enn N73. (hvis det har noe å si) Kamera på K810i er også veldig brukervennlig og godt. Fordelen i motsetning til N73 er blitzen.

Så hvis jeg skulle valgt mellom de to der hadde jeg nok valgt K810i selv om N73 ikke er et dumt valg det heller.

Vet ikke om jeg gjorde det mye enklere for deg nå men, W610i er nok en du bør vurdere.

9520855[/snapback]

Tja.. er jo kul den og,men litt småskeptisk til knappene :hmm:

Men skal lese litt om den.. Ble litt overraska faktisk..Trodde k810 var større..

:!: Også takk ja det hjalp! Takk til alle andre og! Som er så greie og hjelpe en stakkars skrulling.. :cool::whistle:

Lenke til kommentar

På flere nokiatelefoner jeg har hatt, har det vært en irriterende susing. Merkes naturlig nok best på rolige låter. På Sony Ericsson har jeg ikke vært plaget med dette, når jeg har testet med samme låtene.

Det samme gjelder radio.

Mens vi snakker om radio, har SE RDS-radio.

SE har volumkontroll pmed 20 trinn, mens de fleste andre merker kun har 10. Med 20 trinn kan volumet fininnstilles bedre; det blir ikke så dtort sprang mellom trinnene.

SE er ikke så gode på handsfreehøyttaler som Nokia. Tror ikke noen SE-modeller har to høyttalere for stereo, og volumet blir for lavt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...