Gå til innhold

Fjerne htmlentities fra tekst

Anbefalte innlegg

Hei! :)

I databasen min har jeg endel tekst som er kjørt htmlentities på før det ble sendt til datbasen.

Jeg har tatt vekk htmlentities() fra spørringa nå, men det som allerede er i databasen endrer seg selvfølgelig ikke.

Problemet er at jeg ønsker å printe det som står i databasen, men da kommer taggene også, pga. htmlentities.

En tekst ser f.eks slik ut etter utskrift fra database:

<br /><br /> Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst.  </div>

<div class="paragraph Body" style="line-height: 20px; text-decoration: none;"> </div>

<div class="paragraph Body" style="line-height: 20px;Tekst</div>

<div class="paragraph Body" style="line-height: 20px; Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. Tekst. </div>

</div>

</div>

</div>

Er det noen måte jeg kan få vekk alle taggene fra utskriften på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fungerte delvis.

Ta f.eks denne teksten;

<br /><br /> Roger viser fortsatt at han kan. Med sin gamle båt vant han Skåtøy Rundt for Kragerøterner. Det var sterk vind og mange hadde problemer. Hele 18 båter av 45 kullseilte. Roger tok sin 4. eller 5. seier i denne populære seilasen. </div>

<div class="paragraph Body" style="line-height: 20px; text-decoration: none;"> </div>

<div class="paragraph Body" style="line-height: 20px;NM</div>

<div class="paragraph Body" style="line-height: 20px; Roger stilte også opp i NM for Kragerøterner sammen med Trine Vik som manskap. De tok bronse. I dette mesterskapet stilte Roger med en nyoppusset båt (455 Dionysos) Tidligere eid av Tor Gulliksen. Roger som har vunnet dette mesterskapet hele 10 ganger klarte å nå helt til topps, men han mente at båten var god og at det var mer å gå på. Kanskje han klarer seier neste år. Vi gratulerer Roger  med innsatsen!</div>

</div>

</div>

</div>

ble

Roger viser fortsatt at han kan. Med sin gamle båt vant han Skåtøy Rundt for Kragerøterner. Det var sterk vind og mange hadde problemer. Hele 18 båter av 45 kullseilte. Roger tok sin 4. eller 5. seier i denne populære seilasen.

etter strip_tags og html_entity_decode.

--

Som dere ser så mangler det endel av teksten.

Endret av Quattro7
Lenke til kommentar
Som dere ser så mangler det endel av teksten.

9488645[/snapback]

Men HTML-koden som du hentet ut fra databasen er jo ikke gyldig. Du avslutter ikke de to siste div'ene før teksten begynner, så det er jo ikke rart at html_entity_decode() og strip_tags() ikke fungerte.

Rett koden direkte i databasen først, så skal du se at det fungerer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...