Ihasabucket Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jajaj da blir jeg ferdig med ungdomskolen i sommer.. jeg lurer da på.. Hvilke jobber er det bra lønn i? men man trenger ikke å gå almennfag eller studere noe særlig.. jeg har tenkt litt på flymekaniker, er det noe fint? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Du bør vel ha gått mask og mekk for å kunne bli flymekaniker? For så å ta noko vidare utdanning når det gjelder flymaskiner osv. Er vel særs lite jobber som lønner seg bra når du berre er 15/16 år og eigentleg utan utdanning i det heile tatt. Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Hehe neinei tror du misforstår.. jeg ser ikke etter jobb nå men etter at jeg har studert ferdig.. Ser etter jobber jeg kan studer for.. som er verdt det men som er yrkesfaglige og involverer lite skirving og lesning, Lenke til kommentar
aspic Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Ahh.. My bad Då er det vel på plattformane i nordsjøen osv, på ein borerigg godt betalt. Der er det vel normalt med ein jobbsyklus på 2 veker på plattformen (med jobbing) og 4 veker heima (fri). Då trur eg du tar Mekanisk eit år, og brønnteknikk 2.året. Har høyrt at dette er godt betalte jobbar.. Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Ah.. okey. Du vet ikke tilfeldighvis om noen internettside eller noe som viser hvor og hva man må gå på for å få forskjellige jobber? evnt lønn? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 for å jobbe i nordskjøen tror jeg karakterene må være over 5 i gjennomsnitt. vet egentli ikke. men vil tro det. men jeg vil anbefale deg å satse på noe yrkesfaglig. btw: jeg går Bygg- og anleggsteknikk (byggfag) første året. til neste år skal jeg gå tømrerlinje (usiker på hva det heter) Lenke til kommentar
katet Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 MItt tips er å gå Bygg å Anleggsteknikk førse året, deretter anleggsteknikk andre året. Ikkje den dårlegaste betalt jobben å sitte i ei gravemaskin for eksempel. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 MItt tips er å gå Bygg å Anleggsteknikk førse året, deretter anleggsteknikk andre året.9488433[/snapback] og det blir jeg å gjøre Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Ah.. okey. Du vet ikke tilfeldighvis om noen internettside eller noe som viser hvor og hva man må gå på for å få forskjellige jobber? evnt lønn? 9487696[/snapback] HER er en side som omhandler studieretning tilbud i ditt fylke, der kan du se hva du må gå for å bli det du vil. Det er også intervjuer med folk som er i noen yrker, hvis det vil bli intressant. Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 for å jobbe i nordskjøen tror jeg karakterene må være over 5 i gjennomsnitt. vet egentli ikke. men vil tro det. men jeg vil anbefale deg å satse på noe yrkesfaglig. btw: jeg går Bygg- og anleggsteknikk (byggfag) første året. til neste år skal jeg gå tømrerlinje (usiker på hva det heter) 9487739[/snapback] Hvor har du fra at man må ha 5 i snitt? For å komme inn på skole med feks brønnteknikk kan du ha ca 4,5 for å komme inn og da er man sikret lærlingplass. Alle som går brønnteknikk er sikret læreplass pga. utdanningsforbundet sammarbeider med oljeforbundet? som gjør at det ikke blir for mange som går brønnteknikk uten å få lærlingeplass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå