Simenrf Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hey, jeg har hørt ganske mye negativt om Komplett.no at de har lang leveringstid! Og jeg lurte på om Netshop var ett bedre alternativ? Hvilken nettbutikk syns dere jeg skal bestille fra? Lenke til kommentar
anders! Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg har bedre erfaring med Netshop. Er varene på lager og du bestiller før klokka 14 eller noe sender de varene samme dag! Har opplevd at komplett bruker litt lengre tid! Men kan jo hende det var et en gangs tilfelle! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Kan fint anbefale deg netshop, har ikke hatt noen problemer med de. Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 -Vist du ikke vil vente 10 dager før ordren din er behandlet, bestill fra netshop -Vist du ikke vil har dårlig service, bestill fra komplett Det med dårlig service tror jeg personlig bare er tull. Aldri hatt problemer med netshop, selv om det er en del andre her på forumet som klager på netshop sin service. At komplett har utrolig lang leveringstid er fakta, at netshop har dårlig service er bare et rykte. Bestill fra netshop! Det er min anbefaling. Lenke til kommentar
Simenrf Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Tuller du? Før klokka 14 så sender de den samme dag?! Har noen erfaringer om feil med pc, eller mangelede ting når de bestiller fra komplett eller netshop? Endret 13. september 2007 av Simenrf Lenke til kommentar
Simenrf Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 (endret) BTW. Hvordan kan de sende samme dag hvis jeg bestiller et helt pakketilbud f.eks? Endret 13. september 2007 av Simenrf Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Tuller du? Før klokka 14 så sender de den samme dag?! Har noen erfaringer om feil med pc, eller mangelede ting når de bestiller fra komplett eller netshop? 9487551[/snapback] Er før 15:00 for å være korrekt Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Eg har berre kjempegode erfaringar med Netshop og kan godt annbefale dei vidare ! Erlend Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Har hatt en retur-sak med Netshop. En hovedkort som døde under BIOS-flashing. Det var ikke noe problem, de sendte et nytt til meg samme dag som de fikk inn det gamle. Dette er bare noen mnd siden, så jeg tror ikke mye har forandret seg siden det. Lenke til kommentar
Simen Løkken Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Du har flere valg og vet du? Personlig ville jeg valgt hverken. Hatt 3 ganske stygge erfaringer med netshop (reklamasjoner) pluss at det virker som om mange andre har hatt de samme problemene, og dette med kompletts leveringstid er noe de har sagt de sliter med selv om dagen. PS.no har da alltid vært godt og traust? Ellers er det jo en håndfull andre og.. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Ja, PS og MPX er jo butikker jeg ville tatt med i vurderingen. Har ikke hatt noen problemer med verken Komplett, Netshop, PS eller MPX. Lenke til kommentar
nilberg Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Har benyttet meg av både Komplett.no og en rekke andre webshoper i flere år, og syns de generelt sett er jevngode på levering, varierende i priser og produktutvalg. Når det gjelder Komplett.no akkurat nå for tiden, så har de lagt ut en beskjed på websidene sine: "Komplett.no beklager å måtte meddele våre kunder at det for tiden er noe forsinkelse i enkelte leveranser. Det jobbes iherdig med å rette opp i dette og vi har blant annet igangsatt døgnbemanning på lageret. Årsaken til forsinkelsene er en kombinasjon av to forhold: Vi har gjort store investeringer i et nytt lagersystem som skal bidra til å effektivisere lagerlogistikken vår. Dette gjør vi for å ytterligere forbedre våre leveringer, samt å stå bedre rustet til å håndtere en økende etterspørsel. Vi er i disse dager midt i en konvertering mellom gamle og nye systemer. Det nye systemet antas å være i full drift ut over i uke 40. En annen faktor som også har bidratt til dagens situasjon er det dårlige sommerværet vi har hatt i sør. Vi har lang erfaring fra netthandel og kjenner godt sesongsvingningene i salget. Juli har historisk vært en heller laber måned mht salg. I år derimot eksploderte salget uventet midt i fellesferien. Dette sammen med konvertering til nytt lagersystem har gjort at vi den siste tiden dessverre ikke har klart å levere ut varer like raskt som både vi og våre kunder kunne ønske. Vi beklager denne situasjonen på det sterkeste og håper ulempene for våre kunder blir minst mulig. Vi gjør alt vi kan for å komme a jour så raskt som mulig og vil benytte anledningen til å takke for utvist tålmodighet og forståelse. Med beklagende og vennlig hilsen, Komplett.no" I tillegg til dette har de sendt ut mail til samtlige kunder med bestillinger inne for å informere om dette. Resultatet for mitt vedkommende ble at jeg avbestilte varene jeg hadde bestilt noen uker tidligere, ettersom ordren min fremdeles stod åpen. Jeg har ingen problemer med at Komplett.no legger om systemene sine, og at de over en periode har lengre leveringstid. Jeg syns de virker ærlige og oppriktige i sin beskrivelse av situasjonen. For min egen del, så vil jeg fortsette å handle hos Komplett.no så snart situasjonen er tilbake til normalen igjen. De er alltid mitt første stoppested på nettet, når det gjelder å finne utvalgte varer til en noenlunde lav pris. Komplett er som regel blandt de billigste, og jeg har aldri opplevd et eneste problem med noen av varene som er plukket derifra. Netshop, MPX, PS Data osv. er lillebrødrene, og bærer av og til preg av dette, -spesielt i forhold til vareutvalg, lagerbeholdning osv. Inntil videre, så hadde jeg valgt å handle fra en av disse, pga leveringsproblemene til Komplett. Lenke til kommentar
CaveDog Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg ville uten tvil bestilt fra Netshop med tanke på leveringstiden Komplett har for tiden. Har over flere år handlet hos dem begge og vurderer de som veldig seriøse Komplett med et noe større vareutvalg, men Netshop med stor vilje for å bli større ved å være behjelpelige og imøtekommende. Netshop pleier å være veldig kjappe til å pakke/sende ordre. Lenke til kommentar
anders! Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Tuller du? Før klokka 14 så sender de den samme dag?! Har noen erfaringer om feil med pc, eller mangelede ting når de bestiller fra komplett eller netshop? 9487551[/snapback] Er før 15:00 for å være korrekt 9487572[/snapback] Grei den Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Jeg har en retur sak med Netshop akkurat nå, harddisken tok kvelden og jeg sendte den tilbake til Netshop, så hører jeg ikke noe fra dem, sender mail til alle adressene dems får få status på hva som skjer der borte, etter 1 uke svarer de, etter at jeg sendte en krass mail til salgsavdelingen. I tillegg har de hatt disken jeg sendte inn i snart 3 uker (neste mandag). På mandag blir det mail til Forbrukerrådet om de ikke får ut fingern.. Endret 13. september 2007 av Svedge Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Tråden flyttes fra "Hjelp til kjøp og salg av PC" til "Webshop- og butikkdiskusjoner". Lenke til kommentar
AnDy_1990 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Har opp igjenom tiden bestill fra komplett (sikkert kjøpt minst 7 pcer der) har vært fornøyd untatt den laaaaange leveringstiden (de liker å ta tiden til å leke elle melle mellom komponentene). Men nå har jeg nettopp bestill meg pc fra netshop! Er veldig overrasket over hvor mye bedre service de har, sendte en mail om jeg kunne få et tilbud vis jeg kjøpte en komplett pc, var 2000 i rabatt med engang. De hadde også ikke harddisken som jeg bestillte på lager, de anbefalte også en annen harddsik sånn at de kunne sende den samme dag! Pcen er bare 1 dag unna hjemmet! 2 dager fra netshop sitt lager til Fauske (nordland) er jammen rask, komplett bruker her gjerne 5-6 dager. Får svar på mailene jeg sender innen 15 min, noe som komplett tar 3 dager på. Har også sendt inn Laptopen min til reperasjon oss komplett nå, de har hatt den i 5 uker uten å ha gitt fra seg ett ord! Heia netshop! Hilsen André Endret 13. september 2007 av AnDy_1990 Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg har en retur sak med Netshop akkurat nå, harddisken tok kvelden og jeg sendte den tilbake til Netshop, så hører jeg ikke noe fra dem, sender mail til alle adressene dems får få status på hva som skjer der borte, etter 1 uke svarer de, etter at jeg sendte en krass mail til salgsavdelingen. I tillegg har de hatt disken jeg sendte inn i snart 3 uker (neste mandag). På mandag blir det mail til Forbrukerrådet om de ikke får ut fingern.. 9487969[/snapback] Registrerer du retur før du sender? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Ja, du får da en returkode + instruksjoner på mail. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Anbefaler både Netshop og Navitel. Begge svarer som oftest raskt på telefon og e-post. Navitel er kanskje endel raskere når det gjelder service og svar, men begge leverer på dagen dersom varene er på lager. Navitel viser bare varer som er på lager i sin netshop. Personlig bor jeg nærme begge to og kan hente varene selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå