Gå til innhold

Macbook13 brukt PC (1,83Ghz)

steinage

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp :hmm: til å finne ut om en Macbook 13 (1,83 el. 2,0 Ghz) er en brukbar datamaskin til en jente på 15, som skal begynne på VG1.

Kjenner lite til Mac og lurer bl.a. på om chatteprogram som MSN osv også funker på Mac.

Fint om noen kan beskrive fordeler og ulemper... F.eks også om denne modellen er gammeldags og for treg i dag...

Takker på forhånd - med håp at noen vet litt og deler sin kunnskap... :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort sagt, JA alt fungerer. Det gjør det hvertfall for meg har ingen problemer med msn, websurfing, filmtitting (vlc) og diverse programmer. En må riktignok finne noen programmer som erstatter windows programmene en er vandt med å bruke

Hvis hun skal bruke webcamet sammen med macbooken må du gå for aMSN, jeg anbefaler ikke denne fordi den er treig og er dårlig skrevet. Derimot så anbefaler jeg

Adium som er bygget på GAIM for linux (rett meg hvis jeg tar feil)

Adium er en rask klient som det meste fungerer i men den har ikke lyd eller webcam støtte.

Bruker selv macbook på skolen

Lenke til kommentar

MSN funker også til mac, men er ikke nøyaktig lik som den er på pc (som jeg har forstått)

MacBook er ikke "gammeldags" da de gamle bærbare macene heter ibook/powerbook, så en hvilken som helst macbook vil klare det meste uten problemer (med spilling som kanskje det største unntaket da jeg synes å huske at macbook, ihvertfall de mindre modellene har dårlig skjermkort)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...