Gå til innhold

senking av norsk hvalskute.

toro6

Anbefalte innlegg

cp-nilsen, jo, det er det, men det er bedre å sabotere våpnene deres enn å senke skipet, som jeg skrev.

J@cob, ja, jeg vet det jaktes for å holde bestanden nede, jeg er ganske overbevist på at det står et sted i innlegget jeg skrev.

Og jeg vet at jeg ikke hadde fått joika eller hjortetunge eller annet om det ikke hadde blitt jakta på de, men jeg synes nå likevel jakt er en uting og j eg synes synd på alt som dør. Mennesker og dyr, dog, kanskje mer dyr enn små jenter - enten de er i Norge eller Portugal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
J@cob, ja, jeg vet det jaktes for å holde bestanden nede, jeg er ganske overbevist på at det står et sted i innlegget jeg skrev.

9500368[/snapback]

Realityslap; Skal du være for dyr, så må du være for jakt.

cp-nilsen, jo, det er det, men det er bedre å sabotere våpnene deres enn å senke skipet, som jeg skrev.

9500368[/snapback]

Våpen eller skip, begge deler er like uforsvarlig, idiotisk og respektløst.

Lenke til kommentar
Sabotasje av våpen er i alle fall ikke så dyrt som senking av båt for eieren da.

9500597[/snapback]

Det er ingen unnskyldning. Er det greit at jeg stjeler 200 kr av deg, siden jeg ikke brant ned huset ditt med det samme?

Dessuten håper jeg at dette får følger for aktivistene, så det er de som må ut med penger for en ny båt (+ erstatning av tapte inntekter).

Lenke til kommentar
J@cob, må jeg?

Hvorfor det?

Gi meg noen gode grunner til at jeg MÅ, fortell meg hvorfor jeg ikke kan la være å synes noe særlig om jakt, men likevel spise kjøtt.

9502048[/snapback]

Fordi ditt argument var verning av dyreliv. Det er nettop hva jakt gjør. Om du absolutt skal ha kjøtt, er det pent lite som er ment humant en jakt, når det gjelder anskaffelse av kjøttet på tallerkenen din.

Den eneste humane slakten jeg kommer på i farten, er den av grisene til en eller annen skinke jeg aldri husker navnet på. Pastrami? Pastarami? I hvert fall, på den ekte, genuine utgaven av skinken, leker bonden med grisen, før han skyter den i bakhodet. Hvorfor? Kjøttet smaker MYE bedre om dyret blir avlivet mens det er i en underholdende aktivet, ikke stresset.

Lenke til kommentar
Mennesket er kjøttetere. Går man imot det går man imot naturens gang.

Man sier ikke til en isbjørn at han ikke skal få spise pingviner?

Akkurat her tar du nok feil :p Sånn egentlig er vi vel planteetere, vi har jo ikke typisk kjøtteter-tenner?

9491891[/snapback]

Magen og fordøyelses systemet vårt er laget for å fordøye kjøtt, vi klarer ikke å bryte ned cellulose, ergo: Vi er kjøttetere.

Lenke til kommentar
Mennesket er kjøttetere. Går man imot det går man imot naturens gang.

Man sier ikke til en isbjørn at han ikke skal få spise pingviner?

Akkurat her tar du nok feil :p Sånn egentlig er vi vel planteetere, vi har jo ikke typisk kjøtteter-tenner?

9491891[/snapback]

Magen og fordøyelses systemet vårt er laget for å fordøye kjøtt, vi klarer ikke å bryte ned cellulose, ergo: Vi er kjøttetere.

9506428[/snapback]

Riktig. En god pekepinne er også tennene våre, som minner lite om plante-eter tenner. Om vi ikke hadde mulighet til å vaske og koke grønnsaker som vi gjør nå hadde de slitt ned tennene på få år.

Jeg vil tro det er unødvendig å ramse opp enda flere "evolusjonære pekepinner" som fastlår at vi er kjøttetere... :)

Lenke til kommentar

Tragisk hærverk. Håper de får tatt sabotørene og stilt de for retten.

Tragisk å se at Oksen 2, (toro2) støtter vandalisme som aksjonsmetode. Jeg som hadde håpet at den vestlige verden hadde langt mindre vandalisme enn f.eks i midtøsten der det er helt greit å brenne ned den norske ambassaden på grunn av noen karikaturtegninger man føler seg støtt av.

Forøvrig vil jeg minne om den halvt år gamle avstemningen: Hva synes du om hvalfangst?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...