Gå til innhold

senking av norsk hvalskute.

toro6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
akkurat det jeg fryktet, normenn støtter hvalfangst.

Agenda 21 får min stemme (og støtte). kanskje de kan senke Bastesen neste gang?

9487508[/snapback]

Så jeg antar at du er imot hvalfangst?

Kan du kort oppsummere problemet, og gjerne sammenligne med andre jakt-typer som ikke er utsatt for samme motstanden?

Lenke til kommentar
akkurat det jeg fryktet, normenn støtter hvalfangst.

Agenda 21 får min stemme (og støtte). kanskje de kan senke Bastesen neste gang?

9487508[/snapback]

Kan du utdype hvorfor det er galt å drepe hval for å spise den, når det er ok å spise okse? Så lenge hvalene det jaktes på ikke er utrydningstruet ser jeg ingen grunn til å stoppe jakten. Og hvalbiff smaker også godt (hvis det tilberedes rett).

Og hvis man av idealistiske grunner er imot hvalfangs hvordan rettferdigjør man å senke andres båter ?

Lenke til kommentar

Nok et eksempel på tåpelig oppførsel fra aktivistenes side.

Fra artikkelen i dagbladet kan vi lese følgende:

Agenda 21 dediserer senkingen av «Willassen senior» til minnet om den utdødde delfinen i Changelva i Kina, «som aldri igjen vil svømme gjennom vannet på vår blå planet».

Hva i alle dager har den norske båten i lofoten å gjøre med at det er noen delfiner som er utdødd i Kina? Det er helt latterlig å angripe noen som ikke har noe med saken å gjøre. Dette koster det norske samfunnet en god del gjennom forsikringsselskap og politiressurser.

Helt i orden at enkelte er imot hvalfangst. De må få mene hva de vil, men det forandrer ikke det faktum at landets lover faktisk gjelder for de også. Vi lever da i et samfunn med regler og normer, ikke et anarki der alle kan ta seg til rette.

Edit: la til link

Endret av valentino
Lenke til kommentar

jeg var dum som sa det jeg sa på dette tidspunktet, ettersom jeg trenger et par på puta, men dere skal få svar.

"Kan du utdype hvorfor det er galt å drepe hval for å spise den, når det er ok å spise okse"

så du ser ingen forskjell på en majestetisk hval og en dum okse?

men, denne oksen er jo halve poenget. hvorfor spise hval når du kan spise okse? eller gris? eller kylling? (lol, jeg jobber faktisk på Prior)

jeg blir nesten kristen når jeg ser en kylling. et kjempegodt dyr med vinger som ikke funker! man skulle tro de ble plassert her av Gud, så vi skulle la de hvalene være i fred.

er mennesket utrydningstruet? nei, men vi spiser jo ikke folk for det. vel, noen gjør visst det, men det veldig galt..

Lenke til kommentar
så du ser ingen forskjell på en majestetisk hval og en dum okse?

9487622[/snapback]

Nei, jeg ser overhodet ingen forskjell på dette. Kjøtt er kjøtt, bortsett fra at hvalkjøtt blir ansett som en større delikatesse en oksekjøtt.

Er du en av disse som mener at vi ikke skal spise de søte dyrene heller? Da tenker jeg på lam, kalver, hunder, kaniner, osv.

Lenke til kommentar

Så du mener altså at det er rett å senke hvalfangstskuter av religiøse grunner?

At den er majestetisk har meget lite relevanse når den for det første på lik linje med oksen (kua) er et pattedyr og for det andre kan beskattes for nytteverdien av kjøttet.

At kyllinger ikke kan fly har også liten relevanse fordi den faktisk vil vokse opp og bli en høne eller hane om den bare får muligheten til det.

Dette er da fugler som til en viss grad faktisk kan fly.

Nei host heller opp noen bedre grunner mot hvalfangst så blir dette en nyttig diskusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...