Gå til innhold

Egen telefon fra Chess


Kveldsro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går det an å velge utseendet/farger og sånt på telefonen? (Temaer?)

Er det lagt inn noen tjenester hos Chess på telefonen?

F.eks. en tast til hjemmesidene deres, eller andre tjenester?

9594813[/snapback]

 

Utseendet kan du velge til en viss grad, men den er ikke imponerende m.t.p. funksjonalitet. Det ligger skuffende lite på telefonen, så jeg tror du må nøye deg med et av bakgrunnsbildene.

Noen tjenester fra Chess har jeg så langt ikke lagt merke til, det er en internett-tast der, men den har jeg ikke prøvd enda.

Lenke til kommentar

Har du noe ellers å si om telefonen?

Hvordan er den? :)

Hva synes du om den?

Liker du den? :)

 

Hvis ikke jeg får telefonen min imorgen, når det er så nært der jeg bor, blir jeg nesten hysterisk.. Hehe..

Jeg får ikke til å vente.. :ermm:

Får håpe jeg får den imorgen :innocent:

Da blir jeg kjempeglad :)

Har så "forferdelig" lyst på ny mobil..

Det er jo sagt mye fint angående Chess telefonen, så hvorfor ikke glede seg på en fredags kveld? :)

Imorgen tidlig når jeg våkner kan jeg bare gå rett ned til byen med hentelappen og hente Chess pakken, og pakke opp en splitter ny mobil som ble lansert for omtrent 10 dager siden :D

 

Jeg GLEDER meg!!

 

Hvordan er innstillingsmulighetene på Chess telefonen?

Lenke til kommentar

Her kommer min versjon av produktet:

 

Da jeg hentet pakken på posthuset, så ble jeg nesten overrasket over hvor liten esken var, men da jeg tenkte meg om, så var det jo i den størrelsen, de fleste mobiler pakkes inn i.

 

Da jeg åpnet pakken, var det en eske på 17 cm x 14 cm x 7 cm og et par papirer for at du bestilte produktet og sånt.

En komme igang ark fra moobi i tillegg.

Det var en skikkelig stilig eskesom telefonen lå i.

En EKSKLUSIV eske, for X-ONE, kan jeg kalle det for.

Inni esken så lå jo selvfølgelig mobilen, en liiten cd med programvare, hodesett, kabel fra telefon til pc, lader og minnebrikke på 1 GB + brukerveiledning.

 

Jeg ble også overrasket over telefonen. Den var utrolig lett og tynn, i tillegg til at den var liten. Den var ikke sånn alt for stor liksom. Den har gode taster, pene menyer og fine farger. Litt uvanlig å skrive meldinger synes jeg, i forhold til min gamle Nokia 6020. Men det venner man seg til, etter hvert ;)

 

Da jeg ladet den, varte det bare i et par timer til det ble full ladet.

I brukerveiledninga stod det 12 timer, men så at batteriet var fullt etter et par timer. Når man slår på telefonen, kommer Chess logoen fram og en fin velkomstlyd. I tillegg til en velkomstmelding. ;)

 

Gode innstillings muligheter for lys styrke, og slike ting. Det ligger en egen kameraknapp på høyre side av telefonen. Ringetonen er jo selvfølgelig en ringetone som synger om X-ONE. De roper X-ONE i ringetonen, når det ringer. Det er profiler for Vanlig, Møte, Stille, osv..

 

Jeg synes dette her er en telefon som gir deg det emste av det du trenger i en telefon. Dette er ikke billig skit altså. Dette er en telefon i høyeste kvalitet. Den sitter godt i hånda når man bruker den.

 

Den anbefales, etter mine erfaringer ;)

Dette må være den beste telefonen man kan få for under 1000 kr. ;)

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Og dette må jeg oxo nevne:

 

Da jeg slo på telefonen og skulle taste inn PIN koden, hadde jeg nesten glemt PIN koden. Jeg hadde 3 forsøk på meg. Jeg tastet feil 1 gang. Og bestemte meg for å ringe Chess kundeservice eller 06060 som nummeret er.

Jeg fikk beskjed om at jeg var nr. 4 i køen, og litt musikk i bakgrunnen av Elton John. Fikk beskjed hvert minutt om hvilken plass jeg stod på.

Da jeg fikk snakket med Chess, så skulle de sende alle kodene som tilhørte meg og mitt abonnement hos Chess på mail med en gang.

 

Samtalen varte totalt i 5-10 minutter.

 

Så jeg må si meg at Chess har en utrolig bra kundeservice, gode mobiler til en billig penge, og ikke minst gode mobil abonnementer til utrolige lave priser.

 

Det er noe jeg er stolt over.

 

Jeg er en STOLT Chess kunde :)

 

Er så utrolig glad for at jeg ikkehar Telenor lenger...

De er bare helt... Idiot i hodet synes jeg da :p

 

Men jaja... :)

Lenke til kommentar

Her er mine erfaringer så langt, satt opp punktvis:

 

Positive erfaringer:

- Telefonen er lett, og ligger godt i hånda. Dette gjør det lett å skrive meldinger på.

- Knappene gir akkurat passe motstand, du er ikke i tvil om at du har trykket ned en knapp, som det kan være på andre mobiler. Knappene har også passe størrelse og er brukbare selv om du har fingre som er litt over gjennomsnittet store.

- Mobilen har god lyd, selv om det til tider er litt mye skurring.

- Skjermen er klar, har sterke farger, og fungerer stort sett greit.

- Headset kan plugges inn i bunnen, du trenger ingen overgang.

- Telefonen har USB-lading, du trenger ingen spesiallader som er unik for telefonen.

 

Negative erfaringer:

- Mobilen har innebygget ordliste, men hvis du skal skrive et ord uten å måtte stave det, må du skrive flere ord, for så å slette mellomrommene mellom dem. Det er ikke mulig å avslutte ordet uten mellomrom, slik det som regel er.

- Mobilen er kjemisk fri for innhold. Det er 4 ringelyder, 3 meldingslyder og tre alarmlyder. Ingen av disse er lyder du vil at andre skal høre... Her burde Chess lagt inn et større utvalg av ringelyder, samt legge inn ringelyder som passer for alle. Ringelyder med hyling hører ikke hjemme som standardringelyd på noen mobiler, sorry Chess.

- Mobilen har en tendens til å henge litt når du bruker de ulike menyfunksjonene.

- Det er ikke innlagte temaer på telefonen.

- Hovedmenyens layout er kjedelig. Ikonene bør være fargede også når de ikke er merket.

 

 

Flere kommentarer kommer etterhvert som mobilen brukes.

 

(EDIT: Det skal sies at jeg vurderer telefonen etter det jeg forventer av mobiltelefoner, og tar dermed ikke hensyn til at mobilen kun koster 699.)

Endret av bruker007
Lenke til kommentar

Nå har jeg også testet videotelefoni med X-one. Du verden så idiotisk opplegg. Med bare et kamera som befinner seg på baksiden, må du bestemme deg for hvem som skal se... Enten ser den du snakker med deg, eller du ser du den du snakker med. Hvorfor i alle dager har de ikke plassert et lite kamera foran på telefonen?

Lenke til kommentar
Nå har jeg også testet videotelefoni med X-one. Du verden så idiotisk opplegg. Med bare et kamera som befinner seg på baksiden, må du bestemme deg for hvem som skal se... Enten ser den du snakker med deg, eller du ser du den du snakker med. Hvorfor i alle dager har de ikke plassert et lite kamera foran på telefonen?

9606987[/snapback]

 

Men dette visste du vell?

Lenke til kommentar
Nå har jeg også testet videotelefoni med X-one. Du verden så idiotisk opplegg. Med bare et kamera som befinner seg på baksiden, må du bestemme deg for hvem som skal se... Enten ser den du snakker med deg, eller du ser du den du snakker med. Hvorfor i alle dager har de ikke plassert et lite kamera foran på telefonen?

9606987[/snapback]

 

Men dette visste du vell?

9607056[/snapback]

 

 

Jeg var klar over det, men likevel er det tåpelig. De burde ha plassert et lite kamera i fronten.

Lenke til kommentar
Nå har jeg også testet videotelefoni med X-one. Du verden så idiotisk opplegg. Med bare et kamera som befinner seg på baksiden, må du bestemme deg for hvem som skal se... Enten ser den du snakker med deg, eller du ser du den du snakker med. Hvorfor i alle dager har de ikke plassert et lite kamera foran på telefonen?

9606987[/snapback]

 

Men dette visste du vell?

9607056[/snapback]

 

 

Jeg var klar over det, men likevel er det tåpelig. De burde ha plassert et lite kamera i fronten.

9607118[/snapback]

 

Men det kan du kanskje ikke forvente til den prisen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...