Kveldsro Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Kilde: vg.no Chess blir den første operatøren i Norge som lanserer en helt egen mobiltelefon. Og prisen er utrolig lav. I utlandet er det vanlig at mange av de store operatørene kjøper rettigheter til enkelte telefoner slik at bare denne operataøren kan selge den aktuelle mobilen. I Norge er vi vant med å kunne velge telefon fritt uten å tenke på hvilken operatør man har. Windows Mobile Nå lanserer Chess en egen telefon kun for sine kunder. Telefonen er av merket Huawei, et hittil ukjent merke i Norge. Telefonen er en avansert telefon som kjører operativsystemet Windows Mobile 5.0. Det er altså ikke den nyeste versjonen av Windows Mobile, som er versjon 6.0. 3G Telefonen, som har fått navnet X-One, har 3G for rask dataoverføring. Kameraet har 1,3 megapikslers oppløsning, noe som ikke er spesielt mye i disse dager. Bilder og musikk kan lagres på den medfølgende minnebrikken som har kapasitet på èn gigabyte. Dette er den første telefonen Chess lanserer under eget merke, men flere modeller vil komme etterhvert. På tross av at det er en mobil med Windows Mobile-operativsystem er telefonen beregnet på forbrukermarkedet. Den får navnet "X-one" og er den første av flere modeller. - Vi ønsker å kunne tilby egne kunder et lavprisalternativ med egne merkevarer. Dette har blitt gjort internasjonalt av Vodaphone og Orange, men vi er de første som gjør dette i Norge, sier Per Chr. Andersen, administrerende direktør i Chess. Billig telefon Prisen på telefonen er svært lav, Chesskunder som har abonnementet Chess Control får telefonen for 399 kroner. Alle andre Chesskunder får den for 699 kroner, dette gjelder også de som har Chess kontantkort. I forhold til andre telefoner med samme funksjonalitet er dette svært billig. VG Nett har ikke testet telefonen enda, og vi kan derfor ikke si noe om brukervennligheten, men ut i fra spesifikasjonene er dette en superbillig telefon. VG Nett kommer tilbake med test av telefonen så snart som mulig. Det er ingen månedskostnader på Chess sine abonnement, så telefonen er ikke subsidiert gjennom høye månedskostnader slik mange telefoner hos andre operatører er. Telefonen er derimot operatørlåst i 12 måneder, så hvis du ønsker å bruke den med andre operatører må du vente et helt år etter at den er kjøpt. Telefonen lanseres den 19. september. Endret 17. september 2007 av jobra1 Lenke til kommentar
Ty4on Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Har Chess, og en telefon til 700 kr kunne jo ha vært noe. Lenke til kommentar
Ikke Her Lenger Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Virker litt rart dette her, men vi får se hva som skjer. Den ligner forresten litt på Nokia 5500. Ikke utenkelig at det kan være Nokia som har produsert den for Chess, da Chess ikke kkurat har en egen mobil-fabrikk? Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Virker litt rart dette her, men vi får se hva som skjer. Den ligner forresten litt på Nokia 5500.Ikke utenkelig at det kan være Nokia som har produsert den for Chess, da Chess ikke kkurat har en egen mobil-fabrikk? 9487387[/snapback] Det er Huawei som har produsert telefonen for Chess. Da har jeg funnet litt mer info. Det ser ut som Chess skal selge Huawei U120. Dette baserer jeg på bilder funnet av U120: Tekniske data: 262k color TFT, 1.8 inch main display 1.3M pixels CMOS camera Video streaming and Video phone 3.5 mm standard earphone jack Support background music playing Support Micro SD card slot Shortcut key of music Support EQ MP3, AAC, AAC+, eAAC+ MP4, 3GP, 3G2 Email/MMS/WAP2.0 Bluetooth(Optional) 72 Polyphonic & MP3 ring tones Support USB charger E-book and WordViewer 1000 contacts of phone book PC Assistant OMA DRM 1.0 (FL,CD,SD) Endret 13. september 2007 av jobra1 Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Har chess her også.. Til 700kr så er nok denne en grei telefon. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Ikke verst den der i forhold til prisen. Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Tror eg skal kjøpe den telefonen Har ein Nokia 6020, som eg må dunke i bordet, slik at høyttalaren skal fungere Kan man kople tellefonen til PCen, å bruke den som internet tilkoping via 3G? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Test av Huawei U120 her: http://www.mobil.se/tester/visa.asp?iId=1571 Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Tror eg skal kjøpe den telefonenHar ein Nokia 6020, som eg må dunke i bordet, slik at høyttalaren skal fungere Kan man kople tellefonen til PCen, å bruke den som internet tilkoping via 3G? 9492723[/snapback] Ifølge manualen som jeg har vedlagt skal det være mulig å bruke denne telefonen for å komme på internett med PC. U120_Manual.pdf Lenke til kommentar
genser Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Har lest en god del steder nå, men finner ingen info om skjermoppløsninga.. Det gir meg en skummel følelse av at det er 176x220? Eller er det QVGA? Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Har lest en god del steder nå, men finner ingen info om skjermoppløsninga.. Det gir meg en skummel følelse av at det er 176x220? Eller er det QVGA? 9493841[/snapback] Følelsen din er nok dessverre riktig, 176x220 er oppløsningen. Kilde: http://www.tre.se/templates/MobilePage.asp...payment=prepaid Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Test av Huawei U120 her: http://www.mobil.se/tester/visa.asp?iId=1571 9492751[/snapback] Taltid (vår mätning)1 tim 9 min Er ikkje det litt lite? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Forresten så har ikke telefonen Windows ... Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Forresten så har ikke telefonen Windows ... 9512668[/snapback] Så det nå på VG.no. Rettet tråd-tittelen. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Noen som vet hvor man får kjøpt denne telefonen på onsdag? BAre noen butikker som får den, eller? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Chess.no tenker jeg blir det eneste stedet du kan kjøpe mobilen. Endret 17. september 2007 av Rakib Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Noen som finner bilder av menyene? Noen som vet hvordan det blir? Hvordan funker menyene på denne telefonen? Eller er det ennå litt for tidlig å si noe om det, kanskje? Har Chess kontantkort og vurderer og kjøpe denne chess telefonen så snart som mulig, så lenge menyene er greie å bruke så Virker ut som en billig og BRA telefon til 700 kr, faktisk Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Er det ikke mulig at telebutikken også får den? De forhandler en og annen Chess-ting. Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Chess Kontant + Chess X-one -------------------- = Chess Ultimate Funker Windows Live Messenger på den nye Chess mobilen? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Funker Windows Live Messenger på den nye Chess mobilen? 9516415[/snapback] Les alle postene, det har visst vært en skrivefeil. Det er ikke windows mobile OS på den. men du kan bruke andre javabaserte messenger programmer som fungerer på de fleste andre mobiler som finnes ute idag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå