Gå til innhold

BK: Refleksjoner i en brønn

tomsi42

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Førsteinntrykket mitt er at det er litt rotete, klarer ikke å bestemme meg hva jeg skal fokusere på, fiskene, refleksjonene (borgen), eller brønnen i seg selv.

De røde plantene helt nederst til venstre ødelegger også litt, spør du meg. Blikket mitt faller lett ned der.

Klarer ikke helt å finne fokusen heller. Regner med at den ligger i midten der eller noe ^^

Lenke til kommentar
Førsteinntrykket mitt er at det er litt rotete, klarer ikke å bestemme meg hva jeg skal fokusere på, fiskene, refleksjonene (borgen), eller brønnen i seg selv.

De røde plantene helt nederst til venstre ødelegger også litt, spør du meg. Blikket mitt faller lett ned der.

Klarer ikke helt å finne fokusen heller. Regner med at den ligger i midten der eller noe ^^

9487267[/snapback]

Du kan ha rett i at det blir for mye...

I og med at objektivet jeg tok bildet med har fokusfeil, så er det "anyone's guess" hvor fokuspunktet er :(

Tom

Lenke til kommentar

Fokuspunktet er vel på refleksjonen av tårnet. Sånn blir det jo om man tar bilde i ett speil også. At fokus ikke er på speilet men "inni" speilet.

--------

:!: Jeg glemte å si noe om bildet.. Som du sier selv så var det synd det ble kuttet i bunnen så ikke hele tårnet ble med. Siden du spør om hva man kunne gjort med bildet.. da ville jeg klonet bort det som er av rød fisk i refleksjonen fra bygningene, eller iallefall den ene i tårnet.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Nydelig, Tom. Jeg synes ikke det er noe å sette fingeren på, hvis man ikke begir seg inn på unødvendig pixelpeeping. En rød klatt her og der frisker bare opp bildet. Det at hele tårnet ikke kom med i bunnen gjør ikke så veldig mye, og ville ikke hengt meg opp i det hadde du ikke nevnt det selv, og at andre kommenterte det. Bildet er jo langt fra perfekt, men jeg forholder meg til helheten i bildet, og faller ikke for fristelsen å plukke det i biter.

Morsom den versjonen med speilbildet som motiv, snudd opp ned slik at det blir riktig perspektiv. Det minner om et bilde jeg tok i fjor sommer, og som ble publisert her på akam. Det var forøvrig ikke min idè å lage en slik versjon av det bildet, der det som var over vannet som var hovedmotivet. Et godt eksempel på at man kan få idèer av andres kommentarer her på forumet, hvis kommentatorene heller ser et potensiale til alternativ bruk av bildet, i steden for å bruke tiden på å lete etter feil.

Lenke til kommentar

Jeg leter etter feil, fordi det er det jeg vil at andre skal gjøre på mine bilder. Og da selvfølgelig si det på en skikkelig måte, slik at jeg lærer av det.

At det finnes delte meninger er det heller ingen tvil om. Bilder gjør forskjellige ting med forskjellige folk, og på ett slikt forum kommer alle sånne meninger fram.

Det med at jeg pirket på blomstene og sånn, kan jeg gå med på at er unødvendig, men syns fortsatt ikke dette er ett spesielt godt bilde.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke forsvare sin kritikk, fordi vi står vel alle for det vi skriver. Det er noe annet når trådstarter forsvarer sitt bilde mot urettferdig kritikk, men vi som kritiserer trenger ikke forsvare våre standpunkt. Vi kan ikke være enige i alt. Det er som du skriver delte meninger om det meste her i bildekritikken.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...