Gå til innhold

Noen som har et enkelt gjestebok skript?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Morten har et greitt gjestebokscript uten databaser.

Men du ma ha PHP for a bruke den.

Hvis du vil ha en gjestebok, _ma_ du ha noe server side scripting. Ellers ma du bruke en av gratis gjestebokene der ute i en iframe med masse reklame.

9487075[/snapback]

Ok, da skal jeg se på den. Kan jo litt PHP , så det skal nok gå bra. :)

Lenke til kommentar
Det fins jo ganske så mange språk å bruke då - det ser berre ut til at her på forumet så har "PHP og MySQL" blitt det einaste alternativet...

9499294[/snapback]

Ja.. Neida jeg bare lurte om det var noen som hadde et ferdig script jeg kunne låne. Men jeg kan selvfølgelig skrive et selv, men problemet er at det bare er 24 timer i døgnet... :)

Lenke til kommentar

Har nå prøvd å få til Mortens gjestebok. Men når jeg legger den ut, kommer bare denne feilmeldingen:

Warning: main(inc/gjestebok.php) [function.main]: failed to open stream: No such file or directory in /home/virtual/themonica.com/public_html/gjbok.php on line 32

Warning: main() [function.include]: Failed opening 'inc/gjestebok.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/virtual/themonica.com/public_html/gjbok.php on line 32

Can anybody help?

Lenke til kommentar
jeg regner med du har feil sti til filene... igjen... :tease:

9553682[/snapback]

hihi, jepp. Nå fant jeg rett sti, men når står det bare "Permission denied" når jeg går på localhost å tester siden.... Når jeg går inn på gjesteboken på nettet, er det egentlig ingenting som fungerer. hehe... Du kan jo se selv på www.themonica.com/gjbok.php. Tror aldri jeg har sett så mye error i hele mitt liv. hehe

Endret av Monica81
Lenke til kommentar
Du ma lage en fil som heter gbook_entries.txt

slik at stien blir slik : data/gbook_entries.txt

om data-mappen skal lages helt overst, eller i samme mappen som gjbok.php ligger i, far du teste ut og/eller endre stien til filen i gjbok.php

:)

9554352[/snapback]

Ja nå har jeg laget gbook_entries.txt... Men det funker fortsatt ikke..

Lenke til kommentar

9553682[/snapback]

)).

prov a skriv et eller annet inn i gbook_entries.txt, og se om det virker da.

9555024[/snapback]

Nope :( Åh jeg blir frustrert.. :( Kan jeg sende deg filene på mail, så får du se på dem?

Endret av Monica81
Lenke til kommentar

9553682[/snapback]

as said before :p

9555258[/snapback]

haha. uffda... :( Jaja, takk ihvertfall.. :):) Kan jo spørre deg med det samme vi er igang, hvordan endrer jeg designet på den? Er det i styles.css? Syns den så litt rotete ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...