Ap. Syvertsen Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Har kjørt winXP siden RC1 kom, men CD/DVD-rom'en og Brenneren er F*CKA. Hvis jeg ikke har CD/DVD i DVD-rom'en(Pioneer DVD-106s) klikker den og vil ikke lese CD'er etter fem minutter i Windows. Brenneren(Plextor 1610A) vil heller ikke brenne hvis ikke jeg brenner en CD-plate innen fem minutter etter oppstart. Jeg må også slå av ALLE programer og dra ut nettverksledningen før brenninga. Lenke til kommentar
TVPR Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Installere Windows på nytt? Jeg vet bare av erfaring at Win XP har trøbbel med å finne, evt. så mye som lese fra enkelte Sony-brennere... men Plextor? Hørtes rart ut. For ikke å snakke om DVD'en. Men en format c: er alltid sunt. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Min Pioneer 106S fungerer fint i XP...har dessuten flashet den med firmware 1.24 som gjør den fra RPC-2 (5 sonevalg) til RPC-1 (sonefri) Har du anledning til å prøve andre DVD-spillere/brennere og se om de streiker? Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 3. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2002 TVPR: formaterte akkurat alle 45gig'ene mine... Uten at det hjalp en dr*tt. EvilEddie: Hvor får du tak i cracked firmware 1.24. Jeg har 1.14 og det var det nyeste jeg kunne få tak i. Jeg kjører da WinXP corporate Build 2600.. og har installert samtlige windows-updater. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Oops...det skulle være firmware versjon 1.22, IKKE 1.24! Anyway, download her: http://perso.club-internet.fr/farzeno/firm...e/dvd/dvdfi.htm Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 5. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2002 Har installert firmware 1.22 og det så ut som fiksa DVD'en, men Plextor'en er fortsatt humbug :sad: Lenke til kommentar
jason Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 har du inne noe program a la get right 3,0? Dette har en tendens til å kødde opp systemet med cd-stasjonene. Har du sjekka at evt. raid konfig. er disablet i bios? Fikk inn en maskin fra en kompis som hadde akkurat det samme, det endte opp med at jeg la inn xp på nytt Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 7. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2002 Alt ser ut til å være fiksa nå :smile: Etter LAN i helga forsvant både DVD'en og plextor ut av systemet med gule utropstegn i device-manager, men etter en bios/firmware/driver oppdatering er det fiksa Takk for alt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå