mtrolleb Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hello everybody! Når jeg slår av min maskin, slår den på seg igjen ... Kan noen hjelpe med med dette? På forhånd takk Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Er det XP du kjører? Har opplevd dette sjøl i XP noen ganger på diverse maskiner. Eneste jeg har fått løst det med er en fullstendig reinstall. Lenke til kommentar
diosyria Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hello everybody! Når jeg slår av min maskin, slår den på seg igjen ... Kan noen hjelpe med med dette? På forhånd takk 9486719[/snapback] Gå inn i Bios å se etter om Wake up lan ikke står som enable, hvis den gjør det vil det si at maskina di starter opp hvis den får signaler ifra nettet. Sett denne i såfall til disable. Arrester meg noen om jeg er ute å sykler nå... Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Eller kontroller settings for energistyring i BIOS. Jeg har en opsjon for å slå på maskinen om den slår seg av... Lenke til kommentar
mtrolleb Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Hei igjen Takk for alle svarene! Lurer på hvordan jeg kan gå inn i Bios ? Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hei igjen Takk for alle svarene! Lurer på hvordan jeg kan gå inn i Bios ? Tusen takk for hjelpen 9491158[/snapback] Ved å trykke/holde inne deletetasten Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Mest trolig er årsaken at windows krasjer av en eller annen grunn når du slår den av. Og i Windows er det standard at PC'n automatisk skal restarte dersom windows krasjer. Dette deaktiverer du ved å gå inn å høyreklikke på "Min Datamaskin" og velg egenskaper. Deretter velger du Avansert-flippen og trykker på den som heter noe med oppstart/omstart (husker ikke det norske ordet da jeg har engelsk). Så kommer du inn i et nytt vindu der du tar bort haken foran "Automatisk omstart" Si fra hvordan det gikk Mvh Kjetil Lenke til kommentar
mtrolleb Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 Takk for alle svarene igjen Jeg har kommet akkurat tilbake fra hytte nå og skal prøve neste gang jeg er der. Fordi denne maskin er på hytte. Tusen takk for hjelpen og har fortsatt en fin dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå