Gå til innhold

Bytte ut innmaten i PCen? Tips til komponenter. :)

Anbefalte innlegg

PCen min rundet vel akkurat 1,5år og begynner bli litt for slow for de nyeste spillene på markedet. Vurderer å bytte ut "kjernekomponentene" i pcen for å speede alt opp litt, dvs at jeg trenger:

- hovedkort

- prosessor

- minne

- skjermkort

Beholder min Samsung 250GB SATA disk, Lian Li kabinettet mitt og Hiper 580w'ern min.

Forrige gang kjøpte jeg rimelige high end produkter. DVS det som gir mest for pengene blandt det beste på markedet. Det da 3700+, 7800gt, 2gbram var veldig fornuftig å kjøpe.

Hadde virkelig peiling på dette før, men har ikke oppdatert meg på dette på evigheter. Hvis dette høres fornuftig ut tenkte meg:

- dobbelkjerne/4-kjerne fra Intel (er vel fortsatt de som er ledende?)

- 4gb billig minne

- brukbart stabilt hovedkort

- DX10 kort, det som gir mest for pengene...

Er det noen nye teknologier/produkter jeg burde vente på som kommer innen et halvt år eller er dette et kurant tidspunkt å kjøpe pc på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye hadde du tenkt å bruke på delene da? Jeg byttet selv nettopp innmaten på min pc, og valget ble som følger:

Core 2 duo E6850

Asus P5N - E SLI

4x1gig Mushkin 800mhz

8800 GTS

Selv har jeg akkurat samme psu som deg, og den holder til dette oppsettet.

Dette kom på rundt 6-6,5k noe som jeg anser som mye ytelse for pengene. Jeg ville heller ha gått for en tokjerne fremfor en firekjerne i dag, en firekjerne får du ikke utnyttet særlig i spill i dag.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...