Howard Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Uten noen form for brask og bram har OCZ introdusert en ny støysvak prosessorkjøler. Les mer Lenke til kommentar
Manx Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Er det bare meg eller ser det ut som om det er en liten høydeforskjell mellom kobber-rørene og resten av foten til kjøleren Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Er det bare meg eller ser det ut som om det er en liten høydeforskjell mellom kobber-rørene og resten av foten til kjøleren 9486715[/snapback] Det er kobberrør, så de buer litt inn i kantene og ser ut som em de er høyere, klassisk optisk illusjon Det så jo optimalt ut å ha heatpipes rett på cpu, da går varmen rett opp i kjølefinnene. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Passer "alle" sokler Det står ingenting om 771? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Kan den brukes uten vifte? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Passer "alle" soklerDet står ingenting om 771?9486763[/snapback] Det står heller ikke noe om sokkel A, F, L1, 478, sokler til typiske bærbar-prosessorer og eldre sokler. Fruktkake: Flere av bildene i prisguiden er uten vifte. Det ser ut som det er lett å fjerne vifta. Dermed skal det være fritt frem for å bruke den uten vifte. (I likhet med alle andre kjølere blir selvsagt effektiviteten lavere da) Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Passer "alle" soklerDet står ingenting om 771?9486763[/snapback] Det står heller ikke noe om sokkel A, F, L1, 478, sokler til typiske bærbar-prosessorer og eldre sokler. Fruktkake: Flere av bildene i prisguiden er uten vifte. Det ser ut som det er lett å fjerne vifta. Dermed skal det være fritt frem for å bruke den uten vifte. (I likhet med alle andre kjølere blir selvsagt effektiviteten lavere da) 9487006[/snapback] Hehe, skulle gjerne sett den kjøleren der montert i en bærbar pc da Vinci Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hehe, skulle gjerne sett den kjøleren der montert i en bærbar pc da 9487048[/snapback] Jeg tenkte på hovedkort som f.eks dette. Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Passer "alle" soklerDet står ingenting om 771?9486763[/snapback] Det står heller ikke noe om sokkel A, F, L1, 478, sokler til typiske bærbar-prosessorer og eldre sokler. Fruktkake: Flere av bildene i prisguiden er uten vifte. Det ser ut som det er lett å fjerne vifta. Dermed skal det være fritt frem for å bruke den uten vifte. (I likhet med alle andre kjølere blir selvsagt effektiviteten lavere da) 9487006[/snapback] Hehe, skulle gjerne sett den kjøleren der montert i en bærbar pc da Vinci 9487048[/snapback] hehe, tror nok at han siktet til bærbar prosessorer i stasjonære maskiner Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hehe, skulle gjerne sett den kjøleren der montert i en bærbar pc da 9487048[/snapback] Jeg tenkte på hovedkort som f.eks dette. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Passer "alle" soklerDet står ingenting om 771?9486763[/snapback] Det står heller ikke noe om sokkel A, F, L1, 478, sokler til typiske bærbar-prosessorer og eldre sokler. Fruktkake: Flere av bildene i prisguiden er uten vifte. Det ser ut som det er lett å fjerne vifta. Dermed skal det være fritt frem for å bruke den uten vifte. (I likhet med alle andre kjølere blir selvsagt effektiviteten lavere da) 9487006[/snapback] Ja, jeg vet at den blir mindre effektiv. Og man kan jo så og si fjerne viften på alle kjølere. Spørsmålet er om den takler å kjøre på 100%, og samtidig kjøle slik at prosessoren ikke ryker. Noe som for eksempel Thermaltake Sonic Tower takler. Redigert: Skrev visst hei og nesten "Mvh, navn" nå. Jeg har skrevet alt for mange e-poster i dag. Endret 13. september 2007 av Fruktkake Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Fruktkake: Det kommer an på prosessoren, og ikke minst luftflyt i kabinettet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Lurer på hvordan denne er oppmot feks. en Noctua. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Fruktkake: Det kommer an på prosessoren, og ikke minst luftflyt i kabinettet 9489000[/snapback] Jeg vet det, men jo større jo bedre konseptet er ganske viktig for vifteløse kjølere. Ellers har jeg et Lian Li kabinett så luftflyt er ikke et problem. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Fruktkake: Lian Li har ikke god luftflyt i alle sine kabinett. V-serien floppet jo stort på dette, og de pc60/70-serien (originalene) hadde jo bare 80mm-vifter. Og det er mer enn bare størrelse og overflateareal som betyr noe for hvorvidt kjøleren fungerer godt uten vifte, utformingen har like mye å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå