ken8 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 I Excel har man jo muligheten til å legge sammen tekst feks: ....A...............B.................C....... 1.Fornavn.....Etternavn.....Fulltnavn 2.Ola............Pettersen.....Ola, Pettersen 3.Nils............Hansen........Nils, Hansen kode...............................=A1&", "&B1=>Ola, Pettersen kode...............................=A2&", "&B2=>Nils, Hansen Er det mulig å lage linjeskift i excel? Jeg skulle gjerne likt å fått en celle slik: Ola Pettersen Snøveien 10 0210 Oslo Nå klarer jeg bare: Ola Pettersen Snøveien 10 0210 Oslo. Bryt tekst fungerer ikke, da skiftene ikke kommer der jeg vil. Teksten skal limes inn i word. Er det mulig med linjeskift i Excell? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Alt + Enter. Når du limer inn vil den korrekt tolkes om til Skift + Enter som er hardt linjeskift i Word. Endret 13. september 2007 av kjeklulf Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Jeg prøvde nemlig Alt + Enter, men det ble jo ikke synlig i Excel, så nå prøvde jeg igjen med Alt + Enter. Koden (formelen) flytter seg ned en linje, og etter jeg trykker enter for å komme ut av formellinjen står alt på 1 linje. Når jeg kopierer fra Excell og inn i Word blir det fremdeles bare på 1 linje, så Alt + Enter funka ikke for meg. Endret 13. september 2007 av ken8 Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hei Formelgenerert linjeskift gjør du slik: =A1&TEGNKODE(10)&B1 Formater målcella med Bryt tekst -den kjenner du allerede. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Ah, leste litt fort. I mitt svar mente jeg at du skulle trykk Alt + Enter for å få et hard linjeskift i en celle, men det fungerer jo ikke når du skal hente det fra en formel. Lenke til kommentar
Hvaal Skrevet 19. januar 2021 Del Skrevet 19. januar 2021 Ser dette er ett gammelt spørsmål, men jeg hadde samme problemet og fant løsningen til slutt: Løsninger er som nevnt over å trykke ALT+ENTER i teksten. - men dette har ingen effekt før du også formaterer cellen ved å trykker på "bryt tekst" i Hjem menyen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå