Unlimited LTD Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Go Nintendo! Yay. Hadde faktisk ikke trodd at Wii skulle overgå X360.. Hvertfall ikke så fort.. Blir spennende og se hvordan dette kommer til å ende. Lurer på om PS3 kommer til å bli like braksuksess... Lenke til kommentar
Helgenen Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Egentlig ikke så veldig overrasket: Wii fra Nintendo er laget for en eneste ting, og bare det; spilling. Mens andre blander sammen fugl og fisk, er Nintendos hardvare konsentrert om sitt ene fokus.. .. og .. for å gjenta min påstand fra for flere måneder siden her på Gamer.no: Kontrolleren til Wii er intet mindre enn genial! Måten de har konstruert denne på gir uante muligheter for kombinasjoner og løsninger fremover på spillene deres. Dette har flere spillprodusenter innsett allerede, - og flere vil komme til! For å avslutte litt positivt: Hadde Nintendo satset mere på det vestlige markedet og sørget for bedre spilllutvalg fra starten av, så hadde ingen andre konsoller vært i nærheten av Wii nå! Men, - de snubler enkelte ganger, de store også.. Endret 14. september 2007 av Helgenen Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Ja, Nintendo har snublet en god del i det siste.. N64 og Gamecube... Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Sitter fortsatt på gjerdet og avventer kjøp av Wii grunnet (i mine øyne) et svært begrenset antall spill som interesserer. Det som fasinerer meg med denne konsollen er hvor godt tak den har på menig mann, altså de som knapt eller aldri spiller. Ethvert vorspiel hos kompiser bekrefter dette da Wii foretrekkes foran hvilken som helst annen konsoll (med sjeldne unntak av GH2 eller Buzz) og stemningen er alltid like god. Det samme gjelder hjemme hos familie der selv bestemor finner bowling morro. Å se henne spille Gears of War er derimot like sannsynlig som at jeg våkner opp med Moskva-Marit i morra og ni måneder senere blir far til hennes "barn". Om man ser bak antall solgte konsoller og peker nesen i retning inntjening i forhold til salg av konsoll+spill så vil jeg anta at MS ligger godt i tet, men det blir bare spekulasjoner fra min side. Den dagen Wii utvider spekteret av spill, spill som interesserer meg, kjøper jeg den. Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Jeg og bruttern har samme TV, og jeg ville aldri bytta bort min 360 mot hans Wii. 360 har for øyeblikket flere og bedre spill, og Wii har rett og slett helt ræva grafikk. Grafikken kan måle seg med PS 2. I min mening så er Wii en party konsoll, for når man er riktig drita så blir det antialising på alt, og det er aldri mer gøy å veive rundt med en kontroll i hånda. Når jeg kommer hjem etter skole og trening, så er jeg sliten, og det siste jeg gidder å gjøre da er å veive rundt med en kontroll i hånda. Wii selger bra fordi få mennesker har anskaffet seg HD tv, og fordi Wii er for alle mellom 5 og 90 år. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Til å være en "last gen" konsoll med "ræva grafikk" vil jeg si at det er en flause at X360 og PS3 ikke har klart å rompekjøre den salgsmessig. Eller kanskje folk flest setter andre verdier i fokus når de velger konsoll? Personelig driter jeg i hvem som vinner denne forbaska konsollkrigen. Jeg sitter på Wii og X360 og skal snart investere i PS3, så for min del vinner jeg uansett hvem som vinner. Så blædi blæ til alle fanboys der ute, dere tar en større risk enn jeg Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Men lommeboka taper vel litt i krigen hvis man går for den nøytrale løsningen, altså at man skaffer alle konsollene? Men kudos til Nintendo, spesielt for at de er konsollebedriften med høyest markedsverdi. Nesten litt flaut for Microsoft og Sony som driver med MASSE annet enn konsoller, og er store på det. Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Til å være en "last gen" konsoll med "ræva grafikk" vil jeg si at det er en flause at X360 og PS3 ikke har klart å rompekjøre den salgsmessig. Eller kanskje folk flest setter andre verdier i fokus når de velger konsoll? Personelig driter jeg i hvem som vinner denne forbaska konsollkrigen. Jeg sitter på Wii og X360 og skal snart investere i PS3, så for min del vinner jeg uansett hvem som vinner. Så blædi blæ til alle fanboys der ute, dere tar en større risk enn jeg 9494487[/snapback] Som sagt, så er grunnen den at både 360 og PS 3 ikke har stort bedre grafikk enn Wii uten en HD tv. Folk som ikke har råd til HD tv kan like godt kjøpe Wii, siden da kan de også veive rundt med en kontroll siden flertallet av mennesker tydeligvis foretrekker det. Endret 14. september 2007 av Camper_killer Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Er grafikk alt? Om du ser på det grafiske så er det ikke mye vits å ha PS3 og X360. Men enn om man vil ha spillene som konsollene har? Jeg for min del ser mer på spillene enn grafikken. Det er en god del spill som kommer til de respektive konsollene som ikke kommer til den andre. Grafikk bryr meg midt der jeg er høyest når jeg plukker bær. Spillene derimot bryr meg meget mye, og jeg vil gjerne kose meg med Mario Galaxy, Metroid Prime 3, Mass Effect, Alan Wake, Gran Turismo 5 og God of War 3. Lenke til kommentar
Kaffeleif Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Jeg og bruttern har samme TV, og jeg ville aldri bytta bort min 360 mot hans Wii. 360 har for øyeblikket flere og bedre spill, og Wii har rett og slett helt ræva grafikk. Grafikken kan måle seg med PS 2. I min mening så er Wii en party konsoll, for når man er riktig drita så blir det antialising på alt, og det er aldri mer gøy å veive rundt med en kontroll i hånda. Når jeg kommer hjem etter skole og trening, så er jeg sliten, og det siste jeg gidder å gjøre da er å veive rundt med en kontroll i hånda. Wii selger bra fordi få mennesker har anskaffet seg HD tv, og fordi Wii er for alle mellom 5 og 90 år. 9494333[/snapback] Stakkars deg... Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Som sagt, så er grunnen den at både 360 og PS 3 ikke har stort bedre grafikk enn Wii uten en HD tv. Folk som ikke har råd til HD tv kan like godt kjøpe Wii, siden da kan de også veive rundt med en kontroll siden flertallet av mennesker tydeligvis foretrekker det. 9495247[/snapback] Tull! Det er jo bare oppløsningen som er forskjellen fra CRT til LCD. Du fjerner jo ikke teksturer og detaljer ved skifte til en CRT skjerm. Endret 14. september 2007 av PantZman Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 MS er vel god for 200 milliarder dollar, så det tviler jeg på Skjønner ikke hvorfor jappsene ikke kjøper annet enn japanske produkter. Både PS 3 og Wii selger bra i resten av verden, men japanerne er tydeligvis ennå sure på USA og boikotter 360 etter bombinga av Hiroshima. Jappsene er mennesker som oss andre, de MÅ ha interesser for andre spill enn FF, Zelda og Wii sports? nå må du jo også tenke på at 360 suger i forhold til wii/ps3 og alle bra spill blir laget i japan=Þ ikke så mange japanere som har lyst på gear of war/god of war/call of duty wrold at war/halo wars/star wars/endwars/ghost recon warfighter/warhammer/ andre orginale 360 spill!! dog 360 får enkelte bra spill, den for tov.. ikke det at det er bedre enn tos=\ og den for ff13, som også kommer på ps3 og suger i forhold til ffvs13..=\ tbh tror jeg at 360 vil gjøre det bedre i japan etterhvert, de har jo fått idolm@sters gundamn, tipper de vil få litt flere spill som appellerer til japanere og etterhvert. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Gammel tråd du fant deg? Trekvart år senere ser vi også den bedrøvelige effekten av at Wii selger mest - nå har den tatt over for PS2 som shovelwarens hjemkonsoll. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 åj!? 14/9-07!? LOL! jeg fulgte en av linkene på siden fra en av de featurede artikkelene på toppXD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg