mcgroven Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Nintendos Wii har nå passert Xbox 360 i salgskrigen mellom de stasjonære konsollene. Les mer Lenke til kommentar
nosync Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Dette er jo gammelt nyheter. FT var temmelig treig må jeg si (og gamer.no). Dette var postet for 22.08 at de klarte det. Bruk heller vgchartz.com for statistik. Endret 13. september 2007 av mcgroven Lenke til kommentar
mcgroven Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Er du sikker på at denne statistikken ikke handler om produserte enheter, og ikke solgte - slik det er snakk om i artikkelen? Det er rart om medier som Financial Times, Eurogamer og Gamespot skulle melde gammelt nytt. Endret 13. september 2007 av mcgroven Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Ja takk skal du ha nosync, men en gang jeg klikket inn på den helvettes statistikksiden din varslet NOD32 om flust med trojanere. Ser helst at du fjerner den linken din. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Uansett...gratulerer til Nintendo og Wii! Når konsollen faktisk får noen gode titler som appellerer til min smak, så må vel nesten jeg også ha en. Og i den sammenheng så irriterer det meg egentlig at det er så få gode adventure type spill på konsoll. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Jeg håper nintendo Wiis mildt sagt ekstreme salg medfører mengder av gode advenurespill så man kan traske rundt med wiimoten i hånda på nye eventyr annenhver uke. Endret 13. september 2007 av NgZ Lenke til kommentar
TCi Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Bruk heller vgchartz.com for statistik. 9486535[/snapback] VGcharts er ingen pålitelig kilde i det hele tatt. Den er avhengig av tall fra NPD for å holde seg oppdatert. Før NPD er utgitt (kommer hver måned) er tallene VGChartz kommer med bare spekulasjoner. Lenke til kommentar
Shangala Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Og 80% av disse er solgt i Asia da tenker jeg. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Mesteparten er faktisk i Amerika, som da er det største markedet. Japan er litt større enn Europa (og andre regioner). Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Skulle likt å visst kildene til Financial Times. Virker litt lavt, så jeg tipper de har slått sammen tall kun fra markeder man har fått offisielle tall fra. Forstår det slik at tallene er for til og med juli. Her er uansett de noget spekulative tallene til VGCharts fra 22.august, den dagen de mente Wii passerte X360: Som man ser er det særlig sviktende X360-salg i Japan som gjør at den sliter. Der er den ikke i nærheten av Wii sitt salg. Endret 13. september 2007 av kilik Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg håper nintendo Wiis mildt sagt ekstreme salg medfører mengder av gode advenurespill så man kan traske rundt med wiimoten i hånda på nye eventyr annenhver uke. 9486865[/snapback] sam&max episoder på wii? Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg håper nintendo Wiis mildt sagt ekstreme salg medfører mengder av gode advenurespill så man kan traske rundt med wiimoten i hånda på nye eventyr annenhver uke. 9486865[/snapback] sam&max episoder på wii? 9487401[/snapback] Det var nå snakk om at Sam & Max skulle komme til XBLA. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Hvor mye man har tjent på konsollene er en annen ting....Hvor mye overskudd man sitter med totalt, med spill o.l. også med i regnestykket... det hadde vært noe ^^ Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 tror faktisk det er nintendo som tjener mest, for dem tjener på hver maskin solgt, heller den å ta tap på maskinsalget i håp om å ta det inn igjen på spill-lisenser... Lenke til kommentar
Amored Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Det har de virkelig fortjent Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 La oss rent hypotetisk anta at Nintendo tjener omtrent 50 dollar på hver konsoll de selger og at de har solgt omtrent 10 millioner konsoller. Da vil det isåfall tilsvare en fortjeneste på 500 millioner dollar. Og da har man ikke tatt hensyn til fortjenester av førsteparts spill (Nintendo sine egne spill) og royalties på tredjeparts spill, samt inntekter på kontrollere, kabler og annet ekstrautstyr. Med andre ord tjener Nintendo drøssevis med penger for tiden. Lenke til kommentar
treigzak Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 har en wii, men brukern nesten ikke Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 greia er vel att nintendo må legge seg på ein sånn strategi..dei kan ikkje tape penger på hver konsoll for da går dei konkurs, nintendo er jo kun ein spill konsoll firma... sony og microsoft har større kapital..dei har råd til og tape penger over lengre tid..mange seier sony går konkurs men det er faktisk microsoft som har problemer med økonomien.. nintendo kunne nok laget ein high end konsoll om dei ville..så mykje peng har dei..men da hadde dei havna i samme suppa som x360/ps3..så ikkje mindre enn ein genistrek av nintendo med sin "lavprisa" wii.. Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 MS er vel god for 200 milliarder dollar, så det tviler jeg på Skjønner ikke hvorfor jappsene ikke kjøper annet enn japanske produkter. Både PS 3 og Wii selger bra i resten av verden, men japanerne er tydeligvis ennå sure på USA og boikotter 360 etter bombinga av Hiroshima. Jappsene er mennesker som oss andre, de MÅ ha interesser for andre spill enn FF, Zelda og Wii sports? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 MS er vel god for 200 milliarder dollar, så det tviler jeg på Skjønner ikke hvorfor jappsene ikke kjøper annet enn japanske produkter. Både PS 3 og Wii selger bra i resten av verden, men japanerne er tydeligvis ennå sure på USA og boikotter 360 etter bombinga av Hiroshima. Jappsene er mennesker som oss andre, de MÅ ha interesser for andre spill enn FF, Zelda og Wii sports? 9490847[/snapback] ja microsoft har jo ikkje lite peng..men på sikt kan dei få problemer med deira forretningsmodell og strategi med x360..spillavdelinga til MS sliter med flere milliarder i underskudd..Vista er hata av folket..deira office produkter får hard konkuranse frå google.. når windows står for 30% av deira økonomi og Vista er sånn som det er..vel ja.. KILDE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg