espman Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 SecurEnvoys SecurMail lanseres i Norge. Skal gjøre sending av sikker e-post enkelt. Les mer Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg sliter litt med å forstå hvordan dette konseptet sikrer bedre enn f.eks. PGP. Blant annet synes jeg løsningen med å sende en URL per mail, virker litt snodig. Et av salgsargumentene for systemet er at mottaker ikke skal trenge å forholde seg til SecurMail i noen særlig grad. Dermed forutsetter man at folk klikker på URLer i eposter de ikke kjenner helt bakgrunnen for. Hvis jeg var en virusmaker, spammer e.l., så ville jeg sørget for å begynne sending av mail som ligner på SecurMail sine "sikre" mail. Da har du en garanti for at folk klikker på URLen i mailen. Deretter setter nesten bare fantasien grenser for hva du vil gjøre via en "ondskapsfull" webside. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Dette liker vell terroristene! Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 om ikke noe av det mest idiotiske produktet som finnes er det høyt der oppe... Og hvem fornuftig person trykker ukritisk på en link de får via email, like greit og legge SecurMail i spamfiltret med en gang så ikke brukerene får dårlige vaner. Minner meg om denne userfriendly stripen: http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20070727 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå