branick Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Vet ikke om dette er rette stedet å poste, men flytt ved behov.. Mitt oppsett er: E6400 @ 3400MHZ 4GB hyperx 6400 (CL4) @ 825MHZ 2 stk 250GB i raid 5 for OS VISTA ultimate X64 Jeg vet dog at alt jeg kjører til vanlig er ting som trekker ned, men jeg har aldri kommet meg under 17s. laveste var 17,129 helt i starten av PC'ens levetid (Januar). Nå kjørte jeg den samtidig som jeg brant en DVD i nero, satt litt på msn, satt på tryneboka og leste her inne, og scoren ble 19,107. Er dette en god eller dårlig score generellt sett uansett om det kjører noe i bakgrunnen eller ikke? Og hva skal jeg prøve på for å tyne den langt nedover? Skal formatere til helgen og vil prøve å se om det blir noen store forandringer (formaterer ikke pga superPi bare så det er sagt). Noen programmer bortsett fra tweakvista (usikker på navnet) som kan hjelpe meg i jakten på lavere 0-100 tider? -Øivind- Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Før jeg leste at du fikk 17sek tenkte jeg, nettop, 17sek, så det er nok akkurat så lavt som du skal ha det. Lenke til kommentar
branick Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Hehe, greit å vite Noen tips til tweaking etter formatering? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 det var en guide her på hardware tror jeg om fjerning av unyttige applikasjoner i Vista.. noen tablet-funksjoner og sånt.. index-funksjonen kan kanskje droppes. systemrestore bør man kaste langt vekk.. hvis du føler for å leve farlig kan du enable cache writing eller hva det nå heter. (win+break) -> devices -> finn kontroller for SATA - og der et sted finner du noe å trykke på som microsoft ikke anbefaler med mindre du har backupstrøm.. men det øker visst ytelsen noe (ikke superPi da..) Lenke til kommentar
branick Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 En liten oppdatering her nuh etter formatering, reinstallasjon av OS på 3 RAID disker, og oppryddning innvendig i kabinettet... Kabler blir det en del av når man skal ha 6 HDD inni et miditower og ikke liker å rydde, ser forjævelig ut så om noen vil tjene et par hundre spenn på å bygge om innmaten i kassa mi? let me know Tilbake til testen.. I SuperPi fikk jeg såvidt under 17, så det er snakk om noen få hundredeler forbedring mellom rotete maskin og helt fresh installasjon. 3DMark06 ble en forbedring på nesten 400 poeng. Ikke at jeg forstår hvorfor det blir bedre der med å reinstallere alt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå