balder Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 I dag i VG så har dei skrevet ein del ting om kabler som ein bør lærer navnet på. Dei har blant anna ramset opp 3 forskjellige Scart kontakter. Nr 1 Scart (kompositt) stemplet som Dårleg Nr 2 Scart (S-Video) stemplet som middels Nr 3 Scart (RGB) stemplet som bra. Eg har ein haug med Scart ledninger heime, men korleis kan eg sjå kva for ein av dei 3 eg har, Eg trudde Scart var Scart Mest sannsynleg er det vell den billigaste løsningen eg har og det er vell kompositt da eg aldri har brukt noko penger på dette. Det er vell det som følger med DVD maskin osv. Eller pleier fabrikken å spandere noko betre enn kompositt? Eg kjører scart på tuneren til TV. Har ein scart fra Viasattuner til Canadilgital tuner. Her er det vell ting eg kan hente for å få betre bildekvalitet? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Det er samme kabel som har mulighet for å overføre forskjellige typer signaler. Det finnes noen typer SCART kabler hvor ikke alle signaler er koblet opp. Alle kan bruke kompositt, og de fleste kan bruke RGB. Kabler som fulgte med gamle videospillere var ofte ikke koblet for RGB, siden videospiller ikke bruker det. Men dagens kabler er som regel fullkoblet. S-Video er ikke så vanlig, det er kun apparatene som bestemmer om det kan brukes eller ikke. Det man må passe på er å sette opp apparatene til å bruke RGB. Det vanlige er at de bruker kompositt hvis man ikke selv kobler over til RGB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå