Gå til innhold

Hovekort valg

brune-ha

Anbefalte innlegg

Har XP 2000+,

Pris maks må være ca. 1100 med frakt, kanskje litt mer men helst mindre.

Må ha intregert lyd, ikke noe mer enn det.

Seffern USB og sånt.

Skal være overklokkings vennlig, hvem chipset.

Har Asus AV7333 Raid, så skal være bedre enn dette.

Har hørt at Nfoce2 er best, er det mye bedre enn Viakt333?

Bør jeg oppgradere, får 650kr for mitt HK.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viktigste er egentlig at det er Nforce2. Vedrørende OC har jeg leste en del bra om Abit sitt. Og hvis du vil ha noen rewievs på et kort kan du gå her.

Om du vill merke den store forskjellen med å bytte kan du jo se her. Litt bedre OC vil du nokk få, om det ikke er CPU som er flaskehaslen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Det viktigste er egentlig at det er Nforce2. Vedrørende OC har jeg leste en del bra om Abit sitt. Og hvis du vil ha noen rewievs på et kort kan du gå her.

Om du vill merke den store forskjellen med å bytte kan du jo se her. Litt bedre OC vil du nokk få, om det ikke er CPU som er flaskehaslen.

Lykke til.

Var ikke stor forskjell, men hvsi jeg skal klokke opp Asusen kommer jeg ikke høyere enn 1.75

Kan jeg komme høyere med ABIT kortet over?

Kom med andre HK forslag....

Har litt lyst å bytte, får 650kr for ASUSEN min så.

Lenke til kommentar

nei, tror ikke du vil merke store forskjellen. Men ettersom den reele prisen for deg vil bli ca 300kr(uten å telle med monteringstid o.l, ettersom det er gøy), så ville jeg nok gjort det. Men først ville jeg sett på kortet ditt, hvis det er under rev2.00, så gjør du det i alle fall, for da kan den ikke kjøre med 166Fsb(2600+ og oppover) i tillfelle du vil oppgradere CPU senere.

Jeg har rev 1.04 :cry:

Lenke til kommentar
ASUS A7N8X er da ett glimrende valg for deg.

-KJ

Takk, kom gjerne med flere forslag.

Ville faktisk gjort som jevel sa eg? Har lest mye posetivt om det brikke settet som er på det hovekortet. Når du tenker på at det er nvidia som har laget dette brikke settet nForce2. Så har eg og tro på meget bra drivere om eg kjenne nvidia rett?

Lenke til kommentar
nei, tror ikke du vil merke store forskjellen. Men ettersom den reele prisen for deg vil bli ca 300kr(uten å telle med monteringstid o.l, ettersom det er gøy), så ville jeg nok gjort det. Men først ville jeg sett på kortet ditt, hvis det er under rev2.00, så gjør du det i alle fall, for da kan den ikke kjøre med 166Fsb(2600+ og oppover) i tillfelle du vil oppgradere CPU senere.

Jeg har rev 1.04 :cry:

Hvordan kan jeg sjekke dette?

Lenke til kommentar
Du åpner pc en og ser på kortet. Det står skrevet på PCB(hovedkortet). Se litt nede ved PCI portene, til venstre for den grønne lampen.

FANT DET IKKE, kan jeg sjekke det på noe annet måte?

Har låst opp cpu by the way.

Nå glemte jeg at du har raid versjonen, men tror de solgte raid kort med Rev"under 2.00". Letteste måte når du har unlocket CPU er rett å slett å senke multiplyer og sette FSB til 166. Klarer den det, så er den over 2.00. Får du feilmeliding(voice, midterste lydutgang) om at "cant start because CPU overclokcing" så tåler den ikke 166fsb.

Nå legger jeg meg, så er det noe mer får vi snakkes i morgen.

Lenke til kommentar
Du åpner pc en og ser på kortet. Det står skrevet på PCB(hovedkortet). Se litt nede ved PCI portene, til venstre for den grønne lampen.

FANT DET IKKE, kan jeg sjekke det på noe annet måte?

Har låst opp cpu by the way.

Nå glemte jeg at du har raid versjonen, men tror de solgte raid kort med Rev"under 2.00". Letteste måte når du har unlocket CPU er rett å slett å senke multiplyer og sette FSB til 166. Klarer den det, så er den over 2.00. Får du feilmeliding(voice, midterste lydutgang) om at "cant start because CPU overclokcing" så tåler den ikke 166fsb.

Nå legger jeg meg, så er det noe mer får vi snakkes i morgen.

Skal prøve, takk for hjelpa by the way!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...