Gå til innhold

Får ikke frem setup til router!

ironduke

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp byttet ISP og fikk da en ny bredbåndsruter. Denne nye ruteren har IP 10.0.0.1. Før kunne jeg få tilgang til setup for min trådløse router ved å skrive inn 192.168.1.1, men dette går ikke lengre. Nå vet jeg ikke hvordan jeg skal få tilgang til den!

HÅPER noen kan hjelpe meg. Se den vedlagte filen for oversikt over nettverket mitt.

post-122477-1189676974_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik du har koblet så fungerer Linksys router som switch og gir derfor ikke ut dhcp.

Koble bort Thomson router og restart linksys router. Da skal du komme inn på linksys for å gjøre de forandringer du trenger. Husk at begge disse gir ut dhcp ved vanlig tilkobling. Det er derfor du ikke får nett ved å koble thomson i internettport på linksys. Slå av DHCP på en av routerene.

Lenke til kommentar
Slik du har koblet så fungerer Linksys router som switch og gir derfor ikke ut dhcp.

Koble bort Thomson router og restart linksys router. Da skal du komme inn på linksys for å gjøre de forandringer du trenger. Husk at begge disse gir ut dhcp ved vanlig tilkobling. Det er derfor du ikke får nett ved å koble thomson i internettport på linksys. Slå av DHCP på en av routerene.

9485422[/snapback]

Ok! Takk :-)

Men skal det ikke gå an å få kontakt med Linksys uten å måtte koble bort Thomson? Det gikk an før og da koblet jeg på samme måte. Da fikk jeg kontakt...

Lenke til kommentar

9485422[/snapback]

Ok! Takk :-)

Men skal det ikke gå an å få kontakt med Linksys uten å måtte koble bort Thomson? Det gikk an før og da koblet jeg på samme måte. Da fikk jeg kontakt...

9485456[/snapback]

Er det forresten mulig at det var fordi jeg hadde statisk IP før at det funker, mens nå har jeg dynamisk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...