petterpann Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Har lyst å ordne meg et gratis kredittkort som fungerer i tilfelle det skulle skje noe uforutsett, f.eks bilreperasjon, tannlege, katta må til veterinæren o.l. Jeg er 21 år, og lærling med 108000,- i brutto årsinntekt + stippend. Mange stiller krav til alder og årsinntekt, og lurer derfor på om noen her kan anbefale meg et sted som jeg kan søke om kredittkort? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Spørsmålet er jo litt hvilken kredittgrense du vil ha og om du tjente 100 000 i fjor også? Kortselskapene gjør en kredittsjekk av deg og da ser de på forrige års inntekt for å bestemme om de vil gi deg kort. Gebyrfri.no tror jeg er et OK kort. Om du kjører bil kan du evt skaffe deg et av kortene som bensinstasjonene har, feks statoilkort. Tror de fleste har noenlunde samme betingelser. Gratis kort 40+ dager betalingsutsettelse. Det som blir saken er vel om du får den kredittgrensen du ønsker. For noen år siden fikk jeg 5000 i grense som student uten særlig inntekt, har litt inntrykk av at dette er noe alle får. Dette er kanskje litt lite, men med en intekt på 100 000 er det begrenset hvor mye det er fornuftig å sette grensen sin til. Feks 20 000 som er 1/5 av årslønnen synes jeg høres (for) mye ut. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Ser du for deg at du også skal komme til å låne på et slikt kort - eller er det bare betalingsutsettelsen på 45-52 dager du vil benytte ? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Meld deg in i Check-In hos Nordea, så får du 10tusen i kreditt uten spørsmål om hvilken inntekt du har.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå