hfthomas Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 hei har nå kjøpt dette senkesettet for å prøve: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=76438 Hvordan går jeg fram for å få nøyaktig senk på alle 4 dempere? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Vil bare si at dette tror jeg er ulovlig, og det forstyrrer egenskapene til fjærene. Har hørt at det kan bli så ille at fjærene knekker. Vet som sagt ikke sikkert, men kanskje noe du ville ha sjekket opp. EDIT: dessuten trenger det ikke koste mye for ordentlige senkefjører til passat glemte link: http://www.eiker.no/Default.asp?CatID=1320...r=1320&PageNo=4 Er vel de øverst på denne siden du skal ha... De senke-greiene fra biltema blir som å kjøre med dempere helt nede hele tiden, altså: last bilen din så mye du kan med stuff, slik blir det, hele tiden. Jeg ville aldri kjørt med slike. Endret 13. september 2007 av jalejale Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 ja, det lurer jeg på egentlig:P Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 jalejale skrev: EDIT: dessuten trenger det ikke koste mye for ordentlige senkefjører til passatglemte link: http://www.eiker.no/Default.asp?CatID=1320 9485170[/snapback] Egentlig skal jeg ha det på caddyen som jeg ikke skal ha på veien og til passaten skulle jeg bare sjekke hvordan den er lavere, men hvis de senkegreiene ødelegger, så gidder jeg ikke er de senkefjærene for 4 stk? står senkesett, men er det 2 eller 4 fjærer? Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 bare glem de... fjærene knekker.... Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) spax skrev: jalejale skrev: EDIT: dessuten trenger det ikke koste mye for ordentlige senkefjører til passatglemte link: http://www.eiker.no/Default.asp?CatID=1320 9485170[/snapback] Egentlig skal jeg ha det på caddyen som jeg ikke skal ha på veien og til passaten skulle jeg bare sjekke hvordan den er lavere, men hvis de senkegreiene ødelegger, så gidder jeg ikke er de senkefjærene for 4 stk? står senkesett, men er det 2 eller 4 fjærer? 9485193[/snapback] For spiralfjærer. Et sett pr. fjær er nødvendig. 2stk i hvert sett. Tror ikke det gjør noe å sette de på bare for å sjekke, og så ta de av igjen. Du må nok kjøre litt før de ødelegges helt.. men er litt jobb da, lettere å photoshoppe bilen litt lavere på et bilde. Endret 13. september 2007 av jalejale Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 jalejale skrev: For spiralfjærer. Et sett pr. fjær er nødvendig. 2stk i hvert sett. 9485199[/snapback] ja, men på linken? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) åja, hos eiker ja... det er for alle fire hjørner. Altså 2 fjører bak og 2 forran i hver eske. edit: har selv handlet senkefjører fra eiker, og det gikk som smurt havrelefse det. bilen er stiv som en pinne nå, nesten litt for mye Endret 13. september 2007 av jalejale Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 da er ihvertfall senkesettet fra biltema avlyst. gidder ikke å risikere noe på den bilen. men, på caddyen er det ingen bønn Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 nei, kjør den til den kneler Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 jalejale skrev: åja, hos eiker ja... det er for alle fire hjørner. Altså 2 fjører bak og 2 forran i hver eske. edit: har selv handlet senkefjører fra eiker, og det gikk som smurt havrelefse det. bilen er stiv som en pinne nå, nesten litt for mye 9485214[/snapback] Åja. ja, har ikke hørt så mye dumt om eiker! nå er jo bilen som gelè, så på tide å bytte:P Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 http://www.evocolt.com/gallery/bilder.php?...springs+002.jpg dette er hva du får fra eiker hvis du kjøper 1 sånn fra netthandelen. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 og for 1400 kr ca? det er ikke verst nei! Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 blir ett helsike å bytte da men noen som har gjort det på passat før? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Jeg betalte 1000kr for det du ser der... senker 40mm, og med TÜV (som du trenger på EU-godkjenningen). Dette var kampanje-tilbud da, ser de har gått opp til normalpris nå igjen. Fjørene er av merket B+G, og er laget av svneske Lejsöfors. edit: de jeg kjøpte til 1000kr, koster nå 1680kr Hvis du ikke har byttet før bør du vel kanskje ha med deg en som vet hvordan, eller har gjort det selv. Er du veldig handy, kan du sikkert klare det alene også. Jeg hadde aldri gjort det før, og jeg gjorde det på egenhånd (bare med en mentor som gjorde noe annet hele tiden, og jeg byttet dempere også da). Og det tok meg vel 6-7 timer Og du MÅ ha dissa: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=82497 Også lønner seg seg å ha luftverktøy... nå går jeg på fest Endret 13. september 2007 av jalejale Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 får ta det med noen som kan det Bruker jeg fjærspennene til fjærene sånn at de ikke fyker avgårde? Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Glem biltema. Fjørene knekker ikke, festene gjør, og du mister kontroll over bilen. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 spax skrev: får ta det med noen som kan det Bruker jeg fjærspennene til fjærene sånn at de ikke fyker avgårde? 9485436[/snapback] Du bruker de til å komprimere de slik at du får de kortere enn demperene som står inni de. Da kan du få demperen, med fjærene rundt inn der den skal inni hjulbuen, og også skru fast demperen før du skrur av fjærspennene igjen... Det er kort sagt umulig uten spennene, og hvis du ikke har mutter-trekker av noe slag til å skru med på spennene går det mye tid der. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Det er en grunn til at du får senket bilen for 50 kroner på Biltema, mot 1000+ for fjærer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå