Ting Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Anbefalinger til privatbrukere - Gratis antivirus! Med utgangspunkt i testene til AV Comparatives ( se: http://www.av-comparatives.org/ ), og at NOD32 er verdens beste antivirusprogram - så er det en liten ting jeg vil tilføye, og som jeg håper dere bringer videre. NOD32 koster penger ... Om dere er som meg, at dere fikser PCer for venner og bekjente, sånn litt for moro, og ønsker å drive litt lovlig (altså ikke installere NOD32 og cracke det), og installere gratis antivirus? Dropp AVG ... AVG ligger stadig vekk på bunn av testene til AV Comparatives. Derimot har NOD32 flere ganger (tre) hatt selskap av Avira på toppen av listen, og Avira har en gratisklient for hjemmebrukere (se: http://www.free-av.com/ ). Jeg anbefaler derfor at dere anbefaler "Avira AntiVir PersonalEdition Classic", fremfor AVG - når kundene ikke vil betale for antivirus. Prøv alikevel å anbefale på det sterkeste at kundene KJØPER støtten fra NOD32. Selv prøver jeg nå å anbefale Umoe IKT AS til å bli landsforhandler for NOD32 i Norge. Lykke til :!: Lenke til kommentar
Myst Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hvorfor det? Jeg gikk over til AVG Free Edition etter mye stress med Norton og har ikke hatt noe problemer med det. Kan du fortelle meg hva som gjør Avira så mye bedre enn AVG? Lenke til kommentar
mintman Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Med hvilket grunnlag sier du at AVG er dårligere enn de andre? I følge siste testen til disse, skårer faktisk AVG bedre enn NOD32. Jeg har selv brukt NOD32 og var meget godt fornøyd, men jeg forstår ikke resonnementet ditt? Endret 13. september 2007 av gstavdal Lenke til kommentar
Myst Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) EDIT: Typisk. Akkurat da jeg skrev at linken din ikke fungerte, tok du den vekk. Legg ut link til hovedsiden og instrukser for å finne fram testen da. Endret 13. september 2007 av myst84 Lenke til kommentar
mintman Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Vet det. Ikke lov å linke til den siden. Men fra hovedsiden følg "Comparatives" linken på venstre side. Under linje nr. 15 klikk på Online results. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Dette ser mere ut som en reklametråd for de som prøver å selge NOD32 (Umoe IKT AS) Lenke til kommentar
Rocket Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 mannen sier jo "Med utgangspunkt i testene til AV Comparatives" og da har han utelukket alle andre tester som sier at AVG funker helt flott til prisen min personlige erfaring er også at AVG Funker veldig bra, fant flere virus og shit enn norton og norman, dog mindre enn NOD32, som koster penger.. avg er også veldig mye mer lettdrevet enn norton og norman, dog litt tyngre enn nod32.. så langt som jeg tenker, så skal et antivirusprogram beskytte mot virus og være forholdsvis lett å ha gående..avg gjør dette tilfredsstillende hos meg, så jeg kommer nok til å bruke det en stund til..dog jeg prøver sikkert "Avira AntiVir PersonalEdition Classic" nå når jeg vet om det. takk for tipset Lenke til kommentar
zonko Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Kommer det ikke noen popups som vil få deg til å kjøpe Avira når du installerer gratisversjonen? Noen om vet hvor ofte de kommer? Min mening er at popups er et onde, og Avira rykker nok nedover i rekka da. Synd i grunn, for det lille jeg så av programmet var det positivt. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Med hvilket grunnlag sier du at AVG er dårligere enn de andre? I følge siste testen til disse, skårer faktisk AVG bedre enn NOD32. Jeg har selv brukt NOD32 og var meget godt fornøyd, men jeg forstår ikke resonnementet ditt? 9486206[/snapback] Den siste testen baserer seg på signaturer, og der gjør de det bra. Mens forrige test var proaktiv, og der scorer AVG dårlig sammenliknet med Avira, NOD32 osv. AV-Comparatives bytter nemlig annehver gang mellom de to testtypene, som gir totalt forskjellige resultat. Husk også at testen tar for seg AVG Anti-malware, som er vesentlig bedre enn gratisversjonen av AVG, fordi førstnevnte inkluderer 2 scannere (AVG+Ewido). Endret 13. september 2007 av Langbein Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Kommer det ikke noen popups som vil få deg til å kjøpe Avira når du installerer gratisversjonen? Noen om vet hvor ofte de kommer? Min mening er at popups er et onde, og Avira rykker nok nedover i rekka da. Synd i grunn, for det lille jeg så av programmet var det positivt. 9488107[/snapback] Jo, den har popups ved oppdateringer (kan riktignok disables med litt triksing). En annen negativ ting, er at en del brukere har trøbbel med oppdateringene til Avira. Bortsett fra dette, er selve scanneren en av de absolutt beste på markedet Endret 13. september 2007 av Langbein Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Husk også at testen tar for seg AVG Anti-malware, som er vesentlig bedre enn gratisversjonen av AVG, fordi førstnevnte inkluderer 2 scannere (AVG+Ewido). Legg merke til dette, de som tror AVG er så bra i den testen. Grunnen er Ewido motoren. AVG free hadde ALDRI kommet så høyt. Endret 13. september 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
zonko Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Kommer det ikke noen popups som vil få deg til å kjøpe Avira når du installerer gratisversjonen? Noen om vet hvor ofte de kommer? Min mening er at popups er et onde, og Avira rykker nok nedover i rekka da. Synd i grunn, for det lille jeg så av programmet var det positivt. 9488107[/snapback] Jo, den har popups ved oppdateringer (kan riktignok disables med litt triksing). En annen negativ ting, er at en del brukere har trøbbel med oppdateringene til Avira. Bortsett fra dette, er selve scanneren en av de absolutt beste på markedet 9490012[/snapback] Det er et lite plaster på såret at scanneren er god, om den leverer med popups og er trøblete med oppdateringer. Har sett popupsene kan endres ved en registerendring ja. Ulempene er likevel så store at jeg utelukker programmet på min maskin ihvertfall. Det nevnes kombo mellom Aavg og ewido her. Er spyware-scanningen her like god som ewido for seg selv? Finnes det andre komboer som kan måle seg der ute? Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hei. Avira AntiVir® PersonalEdition Classic er visst ganske så bra hører jeg. Selv kjører jeg Avira Premium Security Suite på en eldre laptop. Den fungerer veldig bra synes jeg. Den finner flere virus enn PC-Cillin iallefall. BitDefender har visst også en Gratis versjon av sitt antivirusprogram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå