Gå til innhold

To spørmål om XBOX 360-recording og mod..

Acolypse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang spørsmål 2:

En softmod er i mine øyne en mod som forutsetter at man ikke engang trenger å åpne konsollet for å installere den. Pr i dag er det umulig på en Xbox360.

Man kan flashe DVD spilleren, og på en måte er jo det en softmod, i alle fall er det ingen ting i hardwaren som endrer seg, men for å kunne flashe den må du først koble den til en PC, og det innebærer jo at du må skru fra hverandre 360en for å ta den ut.

Så spørsmålet blir da hvordan du definerer ordet "softmod".

Det FritzOr sier om at du blir bannet er ikke lenger helt riktig. Så langt er det så vidt jeg vet ingen som har blitt bannet med nyeste versjon av firmwaren. Men jeg utelukker selvfølgelig ikke at det kan skje en gang i fremtiden. På den annen side: Slik vil det alltid være. Du vil aldri kunne være 100% garantert mot å bli bannet fra Live når du modder.

For øvrig er det jo mange som aldri bruker sitt modifiserte konsoll online. (Noen av dem har to 360 konsoller andre har aldri brukt Live i det hele tatt)

Den eneste sikre måten å unngå banning på er ved å bruke et umodifisert konsoll. Modifiserer du konsollet ditt så aksepterer du i mine øyne samtidig muligheten for at konsollet ditt kan bli sperret ute fra Live. (Og når du registrerer deg på Live tjenesten så godkjenner du Microsofts vilkår for bruk av Live, som bl.a. innebærer at du garanterer at konsollet ikke er modifisert)

Lenke til kommentar
Ang spørsmål 2:

En softmod er i mine øyne en mod som forutsetter at man ikke engang trenger å åpne konsollet for å installere den. Pr i dag er det umulig på en Xbox360.

Man kan flashe DVD spilleren, og på en måte er jo det en softmod, i alle fall er det ingen ting i hardwaren som endrer seg, men for å kunne flashe den må du først koble den til en PC, og det innebærer jo at du må skru fra hverandre 360en for å ta den ut.

Så spørsmålet blir da hvordan du definerer ordet "softmod".

Det FritzOr sier om at du blir bannet er ikke lenger helt riktig. Så langt er det så vidt jeg vet ingen som har blitt bannet med nyeste versjon av firmwaren. Men jeg utelukker selvfølgelig ikke at det kan skje en gang i fremtiden. På den annen side: Slik vil det alltid være. Du vil aldri kunne være 100% garantert mot å bli bannet fra Live når du modder.

For øvrig er det jo mange som aldri bruker sitt modifiserte konsoll online. (Noen av dem har to 360 konsoller andre har aldri brukt Live i det hele tatt)

Den eneste sikre måten å unngå banning på er ved å bruke et umodifisert konsoll.  Modifiserer du konsollet ditt så aksepterer du i mine øyne samtidig muligheten for at konsollet ditt kan bli sperret ute fra Live. (Og når du registrerer deg på Live tjenesten så godkjenner du Microsofts vilkår for bruk av Live, som bl.a. innebærer at du garanterer at konsollet ikke er modifisert)

9485153[/snapback]

Har 2 xbox 360.. Fikk den ene for en 1000 lapp :D Har planer om å modde den.. Men er egentlig litt usikker om jeg skal gjøre det :hmm: Bør jo ikke gå på live med den... :ermm:

Endret av NOR-TIMEKILLER
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...