gogg2 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hei, Noen som har tips på en mp3 spiller? Siste spiller jeg hadde var creative zen plus. Var sånn passe fornøyd. Eneste drawback var litt dårlig kvalitet på lyden og at radioen ikke var spesiell bra. Nå er jeg på jakt etter en spiller som jeg håper har følgende attributter: - 4-8Gb lagring - Bruker USB-mini kabel (et absolutt must) - God radio (Creative ZEN klarte f.eks. ikke Alltid Nyheter uten skurring) - God boost på lyden, bør klare å drive Sennheiser px200) - Ikke kreve spesiell software, må indeksere sangene basert på filnavn/id3 og fungere som vanlig disk under windows - Apple produkter er uaktuelle Har du peiling på Mp3 spillere og har prøvd en god del forskjellige så hadde jeg satt pris på tips. Har du også en høretelefon som er bedre enn px 200 og som er lukket (nabo personen på bussen hører ikke noe selv om du spiller høyt) er jeg også interessert i tips. På forhånd takk! Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Radioen avhenger faktisk i ganske stor grad av hodetelefonen, av den grunn av at den brukes som antenne. Synes min Vision:M fungerer godt til radio, men er kanskje heldig med mottaksforholdende generelt. Har dog lite erfaring med radioen på andre MP3-spillere, så ikke heng meg om den skulle være skuffende. MP3-spillere jeg kommer på i farten omfatter Meizu M3/M6, Cowon iAudio 7 og iAudio D2. Jeg er GANSKE sikker på at de to sistnevnte har mini-USB-kontakt, og vet at alle kan brukes som UMS-enheter, d.v.s. som flyttbare disker, i tillegg til å kunne synkroniseres med WMP om du vil. M3/M6 er tilgjengelig med opp til 8GB minne, iAudio 7 med 8GB, kommer med 16GB, og D2 med 4GB, 8 og 16GB-versjoner kommer etter hvert (D2 har også SDHC-port, mulighet for kort på 8GB+). Alle disse vil klare å drive et PX200 uten problemer. Det finnes bedre hodetelefoner, litt an på hvor lukkede du faktisk vil ha, kan du ta en titt på Beyerdynamic DT231 (ikke veldig støyisolerte) eller AKG K518DJ, evt. K26P om du vil ofre litt lydkvalitet for pris og portabilitet. Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Alle spillere vil klare å drive PX 200 uten problemer, det er jo tross alt laget med lav impedans og høy sens for å bli drevet av mp3-spillere generelt. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Alle spillere vil klare å drive PX 200 uten problemer, det er jo tross alt laget med lav impedans og høy sens for å bli drevet av mp3-spillere generelt.9492024[/snapback] Nja, iPod Nano måtte jeg skru på max for å få passe volum med mine PX100. Lenke til kommentar
gogg2 Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Alle spillere vil klare å drive PX 200 uten problemer, det er jo tross alt laget med lav impedans og høy sens for å bli drevet av mp3-spillere generelt.9492024[/snapback] Nja, iPod Nano måtte jeg skru på max for å få passe volum med mine PX100. 9492104[/snapback] Har også hatt litt problemer med sennheiserenne mine. Jeg syntes de er ganske tungdrevne. Har både px200 (til bruk på offentlig transport) og px100 (som jeg syntes har bedre lyd) til bruk når jeg går og kan forstyrre omgivelsene litt. Har egentlig ikke sett lenket noen mp3 spillere jeg har veldig lyst på her. Blir kanskje en creative zen til. Får jo en god del for pengene der og de er ganske billige. Så også at Samsung hadde noen kule modeller. Lenke til kommentar
gogg2 Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 syntes også iRiver T60 4 GB ser veldig bra ut, men vet ikke hva slags kabel denne bruker. Vet du? De gamle iRiver bruker jo en dustekabel som du må bestille direkte fra produsenten i Sverie og som koster nesten 200. Trist, siden iRiver har ganske flotte spillere. Lenke til kommentar
Vostok.no Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) MP3-spillere jeg kommer på i farten omfatter Meizu M3/M6, Cowon iAudio 7 og iAudio D2. Jeg er GANSKE sikker på at de to sistnevnte har mini-USB-kontakt, og vet at alle kan brukes som UMS-enheter, d.v.s. som flyttbare disker, i tillegg til å kunne synkroniseres med WMP om du vil. 9488043[/snapback] Kan bekrefte at Meizu M3/M6 også har mini-USB, kan synkroniseres på de samme måtene Fungererer bra sammen med PX100 iallefall. Edit: Leif Endret 14. september 2007 av Vostok.no Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Alle spillere vil klare å drive PX 200 uten problemer, det er jo tross alt laget med lav impedans og høy sens for å bli drevet av mp3-spillere generelt.9492024[/snapback] Nja, iPod Nano måtte jeg skru på max for å få passe volum med mine PX100. 9492104[/snapback] Har også hatt litt problemer med sennheiserenne mine. Jeg syntes de er ganske tungdrevne. 9492283[/snapback] Hmm, sikker på at det ikke var sangene på spilleren din som hadde lavt volum, evt. lydsperre på spilleren? Etter mine erfaringer så er de bare litt mer tungdrevne enn feks. Koss PotaPro. Men bare litt. Uansett anbefaler trådstarter å vurdere Cowon iAudio D2, tror nok du skal lete lenge etter en spiller som slår denne på lydkavlitet. Og den støtter mange lydformater, bla. FLAC og Vorbis. Eneste ulempen er lite internminne, men du kan enkelt utvide det med minnekort på opptil 8 GB ++, og har hørt at Cowon snart skal lansere nye utgaver med mer minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå