Gå til innhold

hva er FTP og direct connect??


Senitel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FTP er som å gå og lete i masse mapper på andre maskiner og laste ned fra den, mens DC er et program hvor en søker i en stor søkemotor, også dukker alle brukerne med disse filene opp. Klikk på fila så laster du ned. Lignende KaZaA men alle må dele... FTPer er som regel bedre fordi de har som regel høyere hastigheter, nyere og bedre filer og det finnes flere søkemotorer for de selv om de ikke fungerer på samme måte..

Lenke til kommentar

mene... er FTP et programm eller et filoverføringssystem? og hvor kan jeg få lastet ned proggrammet?

ved et slikt program.. kan man da bare kopiere? er det sikkert da, at andre driver å snoker inne på maskina din? kan man feks bare dele min musikk mappen.. eller må man dele hele maskina?????

 

takker.,.

Lenke til kommentar

I tillegg må du kjenne adressen til en FTP, samt ha ett brukernavn og passord for å logge på. Slike FTP-servere finnes rundt omkring, og det er stort sett venner og venners venner som får bruke disse FTP serverne. De er stort sett privat drevet og er ikke ett fildelingsprogram i så måte. Heller en måte å dele filene dine med venner.

 

Direct Connect er ett fildelingsprogram, og kan hentes ned på nettet.

Lenke til kommentar
Vel.. FTP er egentlig en protokoll, men ordet er veldig misbrukt. Du hører mange fjortenåringer si "Har du en FTP? Vet du om en bra FTP?"

 

Det de tenker på da er en ftp-server, altså en server som deler filer som du kan laste ned. De fleste krever eget brukernavn og passord. Slik som min. :-)

 

Men det går alltid å hakke seg inn på ftp'er. No problemo! Kjekt å ha slike kunnskaper under en del lan, siden de fleste deler filene sine med ftp server med password. Du må heller ikke ha så veldig store kunnskaper. Kun vite hva slags probram som man skal bruke!

Lenke til kommentar
Vel.. FTP er egentlig en protokoll, men ordet er veldig misbrukt. Du hører mange fjortenåringer si "Har du en FTP? Vet du om en bra FTP?"

 

Det de tenker på da er en ftp-server, altså en server som deler filer som du kan laste ned. De fleste krever eget brukernavn og passord. Slik som min. :-)

 

Men det går alltid å hakke seg inn på ftp'er. No problemo! Kjekt å ha slike kunnskaper under en del lan, siden de fleste deler filene sine med ftp server med password. Du må heller ikke ha så veldig store kunnskaper. Kun vite hva slags probram som man skal bruke!

 

 

Ja bare "hakk" deg inn på min ftp server du lillegutt, trur ikke du kommer

så langt der nei. Hørt om Ip-Restricted acess og "block if more than 3 logins" ? .. så .. enten må du finne exploits, ellers må du ha noen

magiske kunskaper, for bruteforcing funker neppe,og jeg vet ikke

hva du bruker for å støtte disse påstandene dine , men om det hadde

vært så lett som du fremstiller det som .. trur du da at alle hadde

brukt FTP sån all ower ? neppe .

 

Siste muligheten man har er å sniffe på nettverket da, sette opp en

som passivt samler opp passwords som går via tcp sessions på lanet,

noe som er fryktelig enkelt å gjøre med switchet nettverk.. selv gjort

det.

Lenke til kommentar
Men det går alltid å hakke seg inn på ftp'er. No problemo! Kjekt å ha slike kunnskaper under en del lan, siden de fleste deler filene sine med ftp server med password.

 

Hehe.. LOL@Divxdude, the ultimate 1337-h4xX0rZ!!! Du er jo bare verdens kuleste über-g33k!

 

 

Vel... Tror neppe du kommer inn på en hvilken som helst FTP med den 1337-bruteforcingen din.. Hehe... :D

 

Og dessuten... Hadde vi ikke en sånn hacke-tråd en gang der en skulle hacke en side? Var ikke det deg, Divxdude? Mener å huske at den personen ikke fikk det til. Før tråden ble stengt..

Lenke til kommentar

 

Og dessuten... Hadde vi ikke en sånn hacke-tråd en gang der en skulle hacke en side? Var ikke det deg, Divxdude? Mener å huske at den personen ikke fikk det til. Før tråden ble stengt..

 

Jo, men jeg skulle ikke hacke , men det gikk ut på å finne hva de forskjellige tinga betydde. og det klarte jeg.

 

dev/null osv...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...