Gå til innhold

Forslag til 110 km/t på enkelte veier.

Trikor

Anbefalte innlegg

Så dette på nettavisen idag. De driver og utreder (som det heter så fint i det offentlige) om å få skrudd opp fartsgrensen til 110 km/t på enkelte strekninger på østlandet. Ser jo lovende ut så langt, men vi i midt-norge vil nok ikke få stor glede av dette.

Uansett om vi ikke får gleden av å få kjøre lovlig i 110 km/t, så synest jeg deter på tide spør

Et annet forslag fra min side hadde jo vært å bygge motorvei mellom alle de 4 store byene... (Oslo - Trondheim - Bergen - Stavanger), men det er nok ikke noe jeg vil få oppleve i min tid er jeg redd for. Er jo lov å drømme.

Link til nettavisen:

110 km/t

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns de kunne satt opp fartsgrensen til ihvertfall 90 mellom Lillehammer og Hamar. Mesteparten av vegen er i god kvalitet, og nesten ingen ligger i 80 uansett. Ligger du i 80 der så senker du trafikken (selv om dette ikke er et godt argument for å kjøre for fort).

Lenke til kommentar
Jeg syns de kunne satt opp fartsgrensen til ihvertfall 90 mellom Lillehammer og Hamar. Mesteparten av vegen er i god kvalitet, og nesten ingen ligger i 80 uansett. Ligger du i 80 der så senker du trafikken (selv om dette ikke er et godt argument for å kjøre for fort).

9496741[/snapback]

Nesten alle og over alt så kjører folk over fartsgrensa, øvelseskjørte med en fart på ca. 65-70 på 60 sone og hadde fortsatt 4 eller 5 biler bak meg. Hadde sikkert fungert med 60 sone blir 70, 80 sone blir 90...osv.

Lenke til kommentar

Vel, det hadde ikke gått på alle veger. Det finnes faktisk steder hvor det å kjøre i 80, som er fartsgrensen, er svært uforsvarlig. De satte nylig ned fartsgrensen fra 80 til 60 på vei til der jeg jobber, noe jeg ikke er helt uenig i siden vegen gikk gjennom et boligfelt (ja, med 80-sone).

Lenke til kommentar
Vel, det hadde ikke gått på alle veger. Det finnes faktisk steder hvor det å kjøre i 80, som er fartsgrensen, er svært uforsvarlig. De satte nylig ned fartsgrensen fra 80 til 60 på vei til der jeg jobber, noe jeg ikke er helt uenig i siden vegen gikk gjennom et boligfelt (ja, med 80-sone).

9496893[/snapback]

Der det er mulig. :) tror ikke det kommer til å skje...

Lenke til kommentar
jeg syns de kunne satt opp fartsgrensen til ihvertfall 90 mellom Lillehammer og Hamar. Mesteparten av vegen er i god kvalitet, og nesten ingen ligger i 80 uansett. Ligger du i 80 der så senker du trafikken (selv om dette ikke er et godt argument for å kjøre for fort).

enig. også sørover fra hamar er det 80. å den som ligger i 80 får en laaaang kolonne med biler bak seg, som igjen resulterer i att alle skal forbi (nesten alle) sett mange stygge forbikjøringer pga dette..

fatter å begriper ikke hva som er vitsen med 80 på en så fin vei når det FINT kan være både 90 og 100.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Et annet forslag fra min side hadde jo vært å bygge motorvei mellom alle de 4 store byene... (Oslo - Trondheim - Bergen - Stavanger), men det er nok ikke noe jeg vil få oppleve i min tid er jeg redd for. Er jo lov å drømme.

Link til nettavisen:

110 km/t

9484840[/snapback]

Enig, firefelts motorvei mellom de fire største byene i sør norge hadde vært bra. Gjerne med fartgrense på 110 eller høyere. :)

Lenke til kommentar

Firefelts motorvei mellom de tre største byene i sør norge er programfestet av FrP. De er de eneste som vil ha det, så stem på dem. :) Uansett om fartsgrensen blir skrudd opp til 110 km/t enkelte strekninger, har vi de laveste fartsgrensene i Europa. Dessuten er 110 km/t langt lavere enn det disse strekningene er bygget for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...