phax Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Begynte plutselig og plages med min kjære mediacenter pc.. Er brennsikker på at jeg har bootet fra CD'n før men nå ville den altså ikke. Har innstallert Vista men vil tilbake til XP ettersom det er bare problemer.. Hovedkortet mitt er ett MSI K8T Neo2, og DVD-rom'n funker fint inne i Vista. Sjekket først boot setup, der finner jeg bare raid eller nettverk. Gikk så inn i bios, der finner jeg dvd-brenneren som primary master. Men på boot sequence finner jeg fortsatt bare nettverk og raid. Har slått på boot other devices uten at det hjelper. Har også prøvd å loade fail safe defaults i bios, uten noen forskjell. Så hva er problemet? Kan det ha noe med den Vista MBR'n og gjøre? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Det er utelukkende BIOS som styrer hva som bootes. Merkelig at du ikke finner enheten i bootmenyen. Vet ikke om denne er til hjelp: http://paulski.com/zpages.php?id=1812 Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Ok, ja jeg skjønner det ikke helt selv. Skal prøve og oppdatere bios, og kanskje flytte litt på dvd-rom'en.. se om det hjelper. For jeg får vel ikke innstallert XP uten å boote opp fra CD'n igjen? Plagdes noe voldsomt med Vista så det funker ikke å ha det sånn her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå