Wattengård Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Her om dagen kjøpte jeg, på impuls, Exibels "over-ørene-headset" for Bluetooth. Jeg hater alt som heter kabler, så dette måtte være midt i blinken for meg. Billig var det også. For billig... Utseende/design: Exibel settet er ganske greit å se på, om ikke på grensa til pent. Det er i helsort med krom-detaljer. Det er av typen "over-ørene-bak-nakken". Noen av oss har ører som passer til slike headset, noen har det ikke. Jeg har det, men det brydde ikke dette headsettet seg noe om. Brukerkomfort: Til motsetning av endel andre billige "over-ørene-bak-nakken" headset så skjærer ikke Exibel av deg ørene. Og det tror jeg er det eneste positive jeg kan si om brukerkomforten. Når man har de på så har man to valg. Man kan enten skyve de så langt bak at øreputene havner ca over ørene, men da kan man ikke snu på hodet uten at bøylen bak treffer sidene av nakken. Man kan også vippe opp bøylen bak litt, og dra putene bittelitt fram, da har man fri bevegelse av hodet, men ikke gunstig posisjonering av putene. Noe som resulterer i enda dårligere lyd. Lydkvalitet: Ja... De har.. Lyd... Kvalitet er ikke tilstede. Det er god bass. Punktum. Mellomsegmentet fins ikke tilstede i det heletatt. Diskanten høres ut som noen har prøvd å drive hornet på en PA-høyttaler med en Walkman... Det skjærer i ørene. Hvis man posisjonerer putene mer mot øret og legger litt trykk på, så kan man få litt bedre lyd. Lyder i mellomsegmentet høres faktisk. Men da blir man gående å holde på ørene, og det ser jo litt teit ut. Rekkevidde: Det har de også glemt. Jeg er 181cm høy, og når jeg har telefonen i lomma, og headsettet på ørene, så faller lyden bort rett som det er. Hadde nettopp en uvitenskaplig test på dette når jeg gikk fra bussen og til jobb. Jeg hadde telefonen i handa, og når handa var helt utstrekt så skippet lyden for hvert skritt jeg tok. Dette fordi handa da fungerte som en pendel, og på hvert skritt med venstrefoten svingte hånda bakover og havnet bittelitt lengre unna headsettet, da hoppet lyden. Når jeg løftet telefonen opp til brysthøyde, var det overhodet ingen problemer med lyden. Annet: Det har innebygd mikrofon så man kan også bruke det som vanlig handsfree. Dette har jeg derimot prøvd bare en gang, men det funket greit. Konklusjon: Hold deg langt unna. Headsettet er ganske ubrukelig til alt annet enn vanlig handsfree, og da får du billigere, penere og mer komfortable løsninger. Positivt: Trådløst Ok å se på Negativt: Dårlig lyd Dårlig passform Dårlig rekkevidde Karakter: 2/10, men jeg bruker det selv... Hvorfor? JEG HATER KABLER! Lenke til kommentar
caddy70 Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Her om dagen kjøpte jeg, på impuls, Exibels "over-ørene-headset" for Bluetooth. Jeg hater alt som heter kabler, så dette måtte være midt i blinken for meg. Billig var det også. For billig... Utseende/design: Exibel settet er ganske greit å se på, om ikke på grensa til pent. Det er i helsort med krom-detaljer. Det er av typen "over-ørene-bak-nakken". Noen av oss har ører som passer til slike headset, noen har det ikke. Jeg har det, men det brydde ikke dette headsettet seg noe om. Brukerkomfort: Til motsetning av endel andre billige "over-ørene-bak-nakken" headset så skjærer ikke Exibel av deg ørene. Og det tror jeg er det eneste positive jeg kan si om brukerkomforten. Når man har de på så har man to valg. Man kan enten skyve de så langt bak at øreputene havner ca over ørene, men da kan man ikke snu på hodet uten at bøylen bak treffer sidene av nakken. Man kan også vippe opp bøylen bak litt, og dra putene bittelitt fram, da har man fri bevegelse av hodet, men ikke gunstig posisjonering av putene. Noe som resulterer i enda dårligere lyd. Lydkvalitet: Ja... De har.. Lyd... Kvalitet er ikke tilstede. Det er god bass. Punktum. Mellomsegmentet fins ikke tilstede i det heletatt. Diskanten høres ut som noen har prøvd å drive hornet på en PA-høyttaler med en Walkman... Det skjærer i ørene. Hvis man posisjonerer putene mer mot øret og legger litt trykk på, så kan man få litt bedre lyd. Lyder i mellomsegmentet høres faktisk. Men da blir man gående å holde på ørene, og det ser jo litt teit ut. Rekkevidde: Det har de også glemt. Jeg er 181cm høy, og når jeg har telefonen i lomma, og headsettet på ørene, så faller lyden bort rett som det er. Hadde nettopp en uvitenskaplig test på dette når jeg gikk fra bussen og til jobb. Jeg hadde telefonen i handa, og når handa var helt utstrekt så skippet lyden for hvert skritt jeg tok. Dette fordi handa da fungerte som en pendel, og på hvert skritt med venstrefoten svingte hånda bakover og havnet bittelitt lengre unna headsettet, da hoppet lyden. Når jeg løftet telefonen opp til brysthøyde, var det overhodet ingen problemer med lyden. Annet: Det har innebygd mikrofon så man kan også bruke det som vanlig handsfree. Dette har jeg derimot prøvd bare en gang, men det funket greit. Konklusjon: Hold deg langt unna. Headsettet er ganske ubrukelig til alt annet enn vanlig handsfree, og da får du billigere, penere og mer komfortable løsninger. Positivt: Trådløst Ok å se på Negativt: Dårlig lyd Dårlig passform Dårlig rekkevidde Karakter: 2/10, men jeg bruker det selv... Hvorfor? JEG HATER KABLER! Hei Jeg prøver å pare Exibel bluetooth headset med PS3,så spør PS3 etter passkode. har du den i din user guide Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Tror det er 0000 Jeg har også dette headsettet. Hadde problemer med rekkevidden på min gamle telefon, Qtek 8310. Denne telefonen støttet ikke A2DP eller hva det heter, men jeg hacket det til. Men på min nye Nokia E51 er ikke dette lenger noe problem. Har også brukt det på min bærbare. Der kan jeg sitte ihvertfall 5 meter fra maskinen uten problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå