nordin Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg studerer i Buenos Aires og blir sannsynligvis til juni neste år. Jeg har skjeive fortenner og et noe større overbitt enn normalt, og har derfor oppsøkt tannlege her nede for å se på mulige løsninger. Tannlegene har kommet frem til at jeg trenger tannregulering (og "reshaping" av tennene) som vil vare i rundt ett år. For dette må jeg betale $800 for materialet og deretter $70 månedlig frem til behandlingen er over. Totalt vil dette koste meg rundt 10 000 kr om den oppgitte tiden viser seg å være korrekt. Et par spørsmål som jeg håper noen med peiling kan besvare: 1) Hva synes dere om prisen? Selvsagt ikke lett for dere å vite mye om mitt tilfelle, men er smånervøs for at jeg betaler altfor mye. I Argentina er nesten alt utrolig billig sammenlignet med norske priser, og 10 000 NOK er en årslønn for mange i dette landet. Når folk vet at jeg er fra styrtrike Norge så prøver de naturligvis å tappe meg for noen pesos ekstra. Har brent meg på det et par ganger før her. 2) Jeg skal bare bli i 9 mnd til og må eventuelt fullføre behandlingen hos en tannlege i Norge. Hvor mye koster det sånn ca å stramme reguleringen én eller to ganger i måneden hos en norsk tannlege? 3) Hvor mye koster tannregulering i Norge? Vet at det varierer, men sånn normalt sett? Jeg er 18 (blir 19 i oktober) og får vel statlig rabatt inntil jeg er 20? Hjelper vel uansett ganske lite siden jeg bare kommer til å være i Norge i 4 mnd før jeg fyller 20.... Takker for svar! Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hei! Tror ikke du betaler for mye da Jeg hadde som deg, i ett år. Jeg har da betalt tilsammen 17.000 tror jeg Lenke til kommentar