x-team Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Heisann. Fikk dette brevet i posten i går. Det sto kort og godt: Det har blitt kjørt en kreditt vurdering på deg og intet negativt er blitt opplyst, blablabla osv.. Er ikke første gang jeg har fått det brevet.. Hva betyr det kort og godt, og hvorfor får jeg det? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Har du søkt om lån, kredittkort eller noe sånt? Lenke til kommentar
x-team Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Søkt om lån for 2 dager sia da ja.. Så det er nok ikke derfra det kommer siden det kom så bort. Intet negativt, betyr det at det er ingenting negativt med min betalings historikk eller? Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Det skal også stå på vegne av hvem du er kredittvurdert. Jeg har fått denne meldingen når jeg har åpnet konto i ny bank eller ved kredittkortetablering. Hvorfor ? Det er sikkert bestemt at man skal vite om det når det skjer. Endret 13. september 2007 av geirm Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Andre bedrifter som krever penger av deg av en eller annen grunn, f.eks. kraftselskaper, kan også foreta en kredittvurdering. Det er dog ikke noe man gjør ofte. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Ved tegning av mobilabonnement. Må vel være rimelig flaut å ikke få pga betalingsanmerkninger. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Ofte kan man få allikevel, men om bedriften ser det hensiktsmessig kan man lage en ordning med depositum Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Heisann. Fikk dette brevet i posten i går. Det sto kort og godt: Det har blitt kjørt en kreditt vurdering på deg og intet negativt er blitt opplyst, blablabla osv.. Er ikke første gang jeg har fått det brevet.. Hva betyr det kort og godt, og hvorfor får jeg det? 9484415[/snapback] Ved all kredittvurdering skal den omspurte bli informert (bestemt i lov). Brevet skal inneholde all info registrert på deg og vil normalt inneholde mer en det spørrer har fått oppgitt. Typiske situasjoner: utstedelse av kreditkort, avbetalingsordninger, kjøp av telefoni (fast/mobil) og alle andre handlinger hvor selger finner det riktig å vurdere din kredittverdighet. Lenke til kommentar
x-team Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Funnet ut hvorfor i såfall da, var pga jeg kjøpte mobil fra tele2 for lenge siden menmen.. Men det som står i brevet betyr vel at det ikke er notert noen anmerkninger på min betalings evne? Fint og vite i såfall Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg tror heller det er pga. lånet. Kredittsjekken og utsendelse av brevet skjer helt automatisk, så det kan godt komme 1-2 dager etter at de som skal låne deg penger har fått søknaden. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Det står i brevet hvem det er som har foretatt kredittsjekken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå