Gå til innhold

Canon Ixus V

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Henger meg på med et spm.jeg

Ehhh.hvor stort er ett kort på 1GB i forhold til 256 mb?

Kan du anta noen pris på det nye kortet?

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Jeg slenger meg på med noe helt annet =)

Er det noen der ute som eier Digital IXUS V og kan si noe om hvor godt kameraet er? Da spesielt bildekvaliteten.

Jeg har lest mange tester, men de er ikke enige, IXUS`en kom feks. veldig dårlig ut hos TV2 hjelper deg.

Lenke til kommentar

Hehe.. jeg har da Ixus V.

Er meget fornøyd hittil, kunne bare ikke vært mer fornøyd faktisk:) fett att det går ann å ta opp video i tillegg.

Eneste dumme er at du bare får med en 8 mb brikke når du kjøper det.. men nå har jeg bestilt 256 mb så da blir det ordna, er heller ikke med en beskyttelses veske til kameraet.

Meget god billedkvalitet og fargegjengivelse i mine øyne hvertfall.1600*1280

Hendig og lite.. kan ha med overalt.. også har det jo tidenes design da.. spessielt hvis du kjøper tilbehør fra Ixus Collection, det er mye kult,, f'eks jern lenke og jern beskyttelses eske...(har også lær og plast)

Hvis du vil ha noen test bilder jeg har tatt så kan du maile meg på [email protected]:)

Lenke til kommentar

TV2 Hjelper Deg (eller rettere sagt Digitalkamera.no, som utførte testen) testet det gamle Ixus, og ikke Ixus V. Ixus V har en god del bedre bildekvalitet.

Ixus falt igjennom fordi TV2 mente kameraet var for dyrt i forhold til hva man fikk.

Ixus V er bedre, og hvis man kjøper kameraet på riktig sted er det flere tusen billigere enn i testen.

TV2 Hjelper Deg testen er derfor ikke særlig relevant nå.

MLW

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Jeg har tidligere brukt Canon Powershot s10, men kjøpte i helgen IXUS V til 4995 på Elkjøp. Er godt fornøyd så langt. Men som de fleste testene har avdekket så blir bildene en anelse softe. Mens Powershot'en tok knivskarpe bilder med et klassisk "digitalt kamera preg", er IXUS V noe mykere, bildene ligner mer på bilder tatt med et vanlig kompaktkamera - ok skarpe, klare og fine.

Ble umiddelbart noe skuffet over at bidlene ikke ble så knivskarpe som på min forrige Powershot, men ser egentlig på det nå som en fordel: bildene ser nå ut som bilder tatt med et vanlig kamera og alt blir ikke ubehagelig skarpt: de fleste ansikts og portrett bildene jeg tok med Powershot'en ble så skarpe at man hengte seg mer opp i uren hud, rynker og andre små detaljer enn selve motivet.

Størrelsen var viktig da jeg skulle kjøpe nytt kamera, og dette kamera er så lite at du gidder å ta det med deg og bruke det aktivt.

Syens jeg oppnår best resultat om jeg skrur av blitzen, selv i "mørke" rom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...