Aetius Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Forskere har utviklet en ny teknikk for å endre størrelse på et bilde, uten at hovedmotivenes proporsjoner endres, men teknikken har også andre bruksområder. Les mer Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Det er den grønne skoen som mangler Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Bør nevnes at den ene av utviklerne er blitt tilbudt og har takket ja til en stilling hos Adobe Lenke til kommentar
Pezo Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Bør også nevnes at dette var genialt! Har aldri tenkt tanken på at det var mulig å revlusjonere måten man endrer størrelsen på bilder. Nydelig Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Lovende teknologi Lenke til kommentar
riktig Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg så denne videoen for en stund siden, og satt etterhvert med skjegget nede på knærne. Utrolig imponerende, og jeg ser absolutt nytten. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Fantastisk opplegg, tenk dere når dette begynner å bli implementert i mobiltelefoner og kameraer(!) Mulighetene for bildemanipulering er utrolig Gleder meg til det kommer som Photoshop plug-in for å si det slik. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Forskere har utviklet en ny teknikk for å endre størrelse på et bilde, uten at hovedmotivenes proporsjoner endres, men teknikken har også andre bruksområder. Rått(!), er min kommentar! Endret 14. september 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
jornl Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hmm.. Burde være fint for å endre 4:3 sendinger til 16:9 og omvendt.. :-) Men må vel ha en sprek chip i TV'en (tuner/video/DVD osv) for å gjøre dette i sanntid... Lenke til kommentar
orange Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Skulle vel tro at det er behov for denne typen manipulering, blir spennende å se hvor kjapt og enkelt brukergrensesnitt applikasjonene vil få. Har selv kunne trengt noe slik ved å bruke store bilder i videosammenheng. Lenke til kommentar
Flex Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Genialt! Nesten litt rart at ingen har fått til dette før nå. Men det krever nok en del prosessorkraft å gjøre dette (hvis ikke de har kommet opp med en veldig effektiv algoritme) Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 pluss at ett menneske må legge inn "layersene" på alt da... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Dæven... det var tøft. Så enkelt at det er rart ingen har fått idéen før, men som Flex sier, så har kanskje prosessorkraft litt med det å gjøre. Bildet blir jo uansett endret, så til foto som skal vise ting slik de var, så er det ikke idéelt. Men kan brukes i en rekke sammenhenger. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Ser for meg at dette kommer på nett. Tenk da. Jeg googler noen bilder i google bildesøk. Bildene jeg finner er ikke krympet men forminsket som på videoen. Det gir et bedre bilde men topp kvalitet. Dette hadde pgså vært kjempebra å ha på bærbare enheter i fremtiden Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Tror ikke det er så krevende på prosessorkraft... De har jo en realtimedemo liggende ute. Husker ikke linken akkurat nå, sorry, men da kan man jo prøve med sin egen maskin (og sånn jeg forstår det må jo sånne appleter være lagd i Java), så SÅ drøyt kan ikke dette være. Analysen av bildet skjer jo på forhånd, når man gjør selve resizingen skjer jo dette utfra en ferdig kartlegging. Hvor lang tid det tar kan jo sikkert variere, men sånn jeg forstår den analysen er det ikke mange skrittene videre fra et highpass-filter. Eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg