Red Frostraven Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 I mange mange mange uker nå har jeg ergret meg over at internettet går treigt. Jeg har skyldt på mye trafikk på tjenere og dårlige servere og stort sett gått rundt og ergret meg over alle andre... Sannheten var alt for skremmende til å innse, før nå. Jeg aner ikke hvor lenge jeg har betalt for 6000/3000 og fått 500/100 -- men dette er det siste forsøket på å få klarhet i om jeg skal kreve enorme summer tilbake fra min ISP -- eller bytte ut defekt utstyr. Har noen andre vært borti det å miste 92.5% av båndbredden sin helt plutselig, for så å se nedgangen vare over mange uker? Internet Service Provider er blitt informert, men det kan ta uker før de gidder å sjekke hva som skjer med varene som jeg betaler for hver måned. Argh. Det føles som å bestille ny TV fra utlandet for så å bare få TV-en tilsendt i hundre småpakker over ett år, hver pakke stemplet som verdt 16000 -- med tollen det medfører. Skuffet. Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) var det raskt før? edit: dvs normal speed Endret 12. september 2007 av rulator Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 De er pliktig til å gi deg support på dette, bare ring support telefon så veileder de deg igjennom det. Husk å være irritert, eneste måten å få fart på sakene hos noen support folk. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 (endret) De er pliktig til å gi deg support på dette, bare ring support telefon så veileder de deg igjennom det. Husk å være irritert, eneste måten å få fart på sakene hos noen support folk. 9485975[/snapback] Alt *ser* helt fint ut fra deres side. Systemet deres er satt til å gi meg 6000/3000 -- og da jeg ikke hadde 6000/3000 men bare 3000/3000 for kort tid siden virket det respektabelt, om ikke optimalt. Meh. Support har motatt både den skriftlige og muntlige feilmeldingen, men ser ikke ut til å forstå bæret... Som IKT-utdannet har jeg aldri vært borti redusert båndbredde hvor ingen pakker blir mistet på veien, eller hvor leverandøren har gjort noe feil. Bredbåndet og kablene nærmer seg 2 år gamle nå, ruteren er ett år... Kundesupporteren () jeg fikk snakke med påsto at han aldri har hørt om et så stort linjetap -- men å få ETA på den derre montøren er visst vanskelig... Ok. Med mindre noen har hatt lignende problemer så kan emnet bare få ligge. Håper det er en enkel løsning: Noen tullinger som koblet linjen min på koaks under rutinesjekk eller noe Endret 13. september 2007 av Andre1983 Lenke til kommentar
kj3til Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hvilken hastighet synker modemet med mot sentralen? (Dette ser man gjerne i web/telnet interfacet til modemet) Hvor langt unna sentralen bor du? Har du startet modemet på nytt? Hvordan måler du hastigheten? Speedtest hos ITavisen eller lignende? (Prøv en ftp overføring fra ftp.uio.no med en skikkelig ftp klient) Prøv eventuelt hastighetstest hos din ISP om de har en egen. Husk også å måle når det ikke går noen annen trafikk Bruker du trådløst nettverk eller tester du hastigheten med en kabel koblet rett i modemet? Om systemet dems er satt til å gi deg 6/3Mbit så betyr det ikke nødvendigvis at modem og DSLAM blir enig om at det er den mest fornuftige hastigheten (Hadde det gjort det hadde jeg hatt 24Mbit blank nå istedenfor 18,5 brutto). (og ja, jeg har nylig jobbet på 1. linje hos en ISP) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå