madammim Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Hver gang jeg prøver å spille av en film i XP eller 2000 (DIVX), stopper drittmaskinen med en fin "blåskjerm". Maskinen står helt i stein, så jeg må trykke "reset" for å starte på nytt. Den kjører da en sjekk på HD- ene. Jeg har vært med på at filmen etter dette har havnet i "found001" eller lignende mapper... Som regel kjører den filmen i 10-30 min. før dette skjer. Jeg har oppdatert skjermkortdriver, prøvd med mediaplayer 8 og 9 (beta), men det samme. Jeg har også lastet ned en hel masse codec, men ingen ting ser ut til å gjøre noen som helst forskjell på problemet. Kan det være et hardware- problem? Maskinen ser ut til å fungere stabilt ellers, men er litt "treg" i Win2000. Får til tider mest lyst til å sende den stygge grå bråkeboksen med søppelbilen! Har ABIT KT7A Raid (Kjører Raid 0 på 2 IBM 120MB disker) AMD Duron 700@870 ca... Geforce4 mx 420 1024 MB Apacer Sdram OSV. Setter pris på all hjelp! Lenke til kommentar
norrick Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Har ABIT KT7A Raid (Kjører Raid 0 på 2 IBM 120MB disker)AMD Duron 700@870 ca... Det var litt av et RAID system du har der med 2 120megabytes. Fra spøk til alvor: Har du prøvd å klokke ned maskinen til orginal hastighet. Du burde også kjøre scandisk for å se om det kan være feil på harddiskene dine, er det et par bad sectors på HD'ene dine så kan maskinen låse seg ved filmtitting. Har DivX-filmene blitt dårlig rippet så kan samme feil oppstå. BTW: Du skriver "en film", mener du at det kun skjer med en film eller absolutt alle? Lenke til kommentar
madammim Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Vel, det har skjedd på alle filmer som jeg har prøvd, men jeg har ikke så mange filmer, da. Jeg prøvde å bruke zoom player, men da fikk jeg ei feilmelding etter ca 1 min. Skal prøve å klokke ned cpu-en, men jeg har jo kjørt den slik i snart 2 år uten noen problemer. Får også prøve å sjekke diskene. Takk for rådene, noen flere? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Gamlemaskina mi: ABIT KT7 128Meg Mosel Duron 600@893 GeForce2MX Måtte stille AGP til 2X i bios for å kunne spille film. Har ikke anelse om hvorfor, men det var det eneste som fungerte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå