Gå til innhold

Flash bang Granat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flashbang gjør ikke annet enn å blinde deg i noen sekunder. Man hører fortsatt like fint. Og har man hacks, så blir man ikke blindet engang! man kan heller ikke miste HP av en flashbang, og de kan kjøpes for 200 dollar på bl.a. De_Dust2.

Nei og nei :no:

Flashbangen gjer at det pip litt i øyra mens du blir blinda i nokre sekundar.. I tillegg tek det litt tid før auga har justert seg skikkeleg. Ein kan faktisk få ei flashbang pælma i seg og miste litt liv! (Tru det eller ei). Prisen avheng av kor mange som har kjøpt bangen på dei forskjellige plassene..

CS: S FTW! ;)

9488001[/snapback]

Jeg har drept med flashbang, to ganger :ph34r:

Lenke til kommentar

RØDPLAST:

rødplast blåser rett gjennom en full 1.5 litersflaske med cola iaffal :D

var en som skulle latehenrette en kompis med rødplast i nakken, han døde vist av det.

FLASHBANG:

granaten er intakt etter sprengning ja, men det er utrolig trykk som eksploderer ut av den, så om du har den inni munnen eller pressa intil halspulsåra vil jeg tro du kan dø.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

Flash:

" The best known example is the M84 Stun Grenade, which produces a blinding (6-8 million Candela) flash and deafening (170-180 dB SPL) blast."

"A common candle emits roughly 1 cd. A 100 W incandescent lightbulb emits about 120 cd."

cd er Candela.

og lyden:

Hearing damage (due to short-term exposure) approx. 120 dB

Threshold of pain 130 dB

Jet engine at 30 m 150 dB

og den beste:

Krakatoa explosion at 100 miles (160 km) in air: 180 dB

Hvor Krakatoa er en vulkan.

og innholdet er:

The filler consists of about 4.5 grams of a pyrotechnic metal-oxidant mix of magnesium and ammonium perchlorate or potassium perchlorate.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sound_pressure_level

http://en.wikipedia.org/wiki/Decibel#Acoustics_2

http://en.wikipedia.org/wiki/Hand_grenade#Stun_grenades

Lenke til kommentar
Rødplasten kan være like farlig som skarp ammunisjon på nært hold, og ikke noe å tulle med.... Er en grunn til at det er 25meter sikerhetsavstand eller noe der i nærheten.

Eg har personlig blitt "skutt" i brystet med rødplast på ~1m avstand. Null spor på tøyet.

Dessutan er sikkerhetsavstanden 20m/5m utan/med rekylforsterkar ;)

heahaehhae, morsomste jeg har hørt på lenge.. Hvorfor tror du granatene brukes i krig, eller i SIBO (strid i bebygd område) Det er for å blende alt som er i rommet. Dette kan føre til alvorlige helseskader.

"Alvorlige helseskader" var vel å ta litt hardt i. Om du snur deg bort idet granaten går av er effekten sterkt redusert. Merk deg at eg ikkje skriv "fullstendig uten effekt" men "sterkt redusert" - så slepp eg å kverulere meir om det.

Eller hvis det er en produksjonsfeil og granaten ikke er intakt etterpå...

Unntak snakkar vi ikkje om :)

Kan noen av dere som hevder at man blir blendet av en flash vennligst forklare hvorfor man blir blendet?

Av samme grunn som du ikkje ser perfekt dei første sekunda etter å ha stirra inn i ein sterk blitz som går av.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...