aspic Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jaja.. Her ser du kva "cs-generasjonen" er blitt opplært til... =p Du kunne evt. vise den youtubefilmen som han duden linka til lenger oppe på storskjerm.. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jaja.. Her ser du kva "cs-generasjonen" er blitt opplært til... =p Du kunne evt. vise den youtubefilmen som han duden linka til lenger oppe på storskjerm.. 9487643[/snapback] Flashbang gjør ikke annet enn å blinde deg i noen sekunder. Man hører fortsatt like fint. Og har man hacks, så blir man ikke blindet engang! man kan heller ikke miste HP av en flashbang, og de kan kjøpes for 200 dollar på bl.a. De_Dust2. (Jeg lærer av CS) Lenke til kommentar
aspic Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Flashbang gjør ikke annet enn å blinde deg i noen sekunder. Man hører fortsatt like fint. Og har man hacks, så blir man ikke blindet engang! man kan heller ikke miste HP av en flashbang, og de kan kjøpes for 200 dollar på bl.a. De_Dust2. Nei og nei Flashbangen gjer at det pip litt i øyra mens du blir blinda i nokre sekundar.. I tillegg tek det litt tid før auga har justert seg skikkeleg. Ein kan faktisk få ei flashbang pælma i seg og miste litt liv! (Tru det eller ei). Prisen avheng av kor mange som har kjøpt bangen på dei forskjellige plassene.. CS: S FTW! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) En annen ting: Tror du folk hadde klart å følge med på leksjonen din etter å ha blitt utsatt for en slik en? 9483709[/snapback] Det er nok det som er planen 9483730[/snapback] Er nok vanskelig å høre hva du snakker om når trommehinna har revnet. Hva du kommer til å lese nå vil være både sjokkerende og provoserende: Counter-Strike, Battlefield 2, og lignende arcade-shooters, har lite om ingenting med virkeligheten å gjøre. Flashbang er ikke ufarlig, og er heller ikke noe man "kommer over" sekunder etter om man har blitt usatt for noe slikt. PS. Ikke alle flashbang er ment å blende, men er i stedet en granat som gir en så voldsom sjokkbølge at man blir satt ut. Endret 13. september 2007 av skag1 Lenke til kommentar
varmit Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 En annen ting: Tror du folk hadde klart å følge med på leksjonen din etter å ha blitt utsatt for en slik en? 9483709[/snapback] Det er nok det som er planen 9483730[/snapback] Er nok vanskelig å høre hva du snakker om når trommehinna har revnet. Hva du kommer til å lese nå vil være både sjokkerende og provoserende: Counter-Strike, Battlefield 2, og lignende arcade-shooters, har lite om ingenting med virkeligheten å gjøre. Flashbang er ikke ufarlig, og er heller ikke noe man "kommer over" sekunder etter om man har blitt usatt for noe slikt. PS. Ikke alle flashbang er ment å blende, men er i stedet en granat som gir en så voldsom sjokkbølge at man blir satt ut. 9488415[/snapback] Nå vet ikke jeg hvor mye vanlige flash-granater er ladet med, men jeg og et par venner som sto 15m fra en 50g ladning med flash gikk nærmest i bakken. Knallgøy opplevelse forsåvidt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Flashbang er ikke dødelig. Men det får ofte folk til å gi seg, eller i det minste skape 4-5 sekunders sjokk. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 ...og er du obs på at den kjem har den nesten ingen effekt i det heile tatt. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 hahaha ikke dødelig nei, og om du er klar over at den kommer så kjenner du ikke noe.. Haha, ufattelig mye teit her. Selvfølgelig kan den være dødelig, ikke sansynlig, men den kan drepe. Og ja, du kjenner det om du er klar over det. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Du kan til en viss grad forberede deg på at det kommer, men null effekt? den må du lengre ut på landet med Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Uten at jeg har sprengt en slik flash bang selv, så støtter jeg opp om de som sier at det er en ekstremt dum idè å sprenge en slik i et klasserom. Det er et våpen, og selv om det er et våpen som i de aller fleste tilfeller ikke dreper, så er det like fullt et våpen som kan skade både syn og hørsel, midlertidig/permanent. Edit: Redigerte vekk quoten av Rasch.. etter jeg leste de forrige postene hans gikk jeg ut ifra at den siste var litt småsarkastisk. Endret 13. september 2007 av hallgeirl Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hallgeir, jeg gjenntok det som var skrevet tidligere. Jeez. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hallgeir, jeg gjenntok det som var skrevet tidligere. Jeez. 9490755[/snapback] Ja, det gikk opp for meg og. Beklager. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Halle, se de to postene over rash sin da.Er jo Kron og Arve sin han "quoter"edit_Heh, 13-14-og 15 minutter over 00:00 xDEr litt treig pga mange vinduer her ^^ Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 En annen ting: Tror du folk hadde klart å følge med på leksjonen din etter å ha blitt utsatt for en slik en? 9483709[/snapback] Det er nok det som er planen 9483730[/snapback] Er nok vanskelig å høre hva du snakker om når trommehinna har revnet. Hva du kommer til å lese nå vil være både sjokkerende og provoserende: Counter-Strike, Battlefield 2, og lignende arcade-shooters, har lite om ingenting med virkeligheten å gjøre. Flashbang er ikke ufarlig, og er heller ikke noe man "kommer over" sekunder etter om man har blitt usatt for noe slikt. PS. Ikke alle flashbang er ment å blende, men er i stedet en granat som gir en så voldsom sjokkbølge at man blir satt ut. 9488415[/snapback] Nå vet ikke jeg hvor mye vanlige flash-granater er ladet med, men jeg og et par venner som sto 15m fra en 50g ladning med flash gikk nærmest i bakken. Knallgøy opplevelse forsåvidt 9489940[/snapback] Det er vel noe litt annet, og kalles Stun-Grenade? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 hahaha ikke dødelig nei, og om du er klar over at den kommer så kjenner du ikke noe.. Haha, ufattelig mye teit her.Selvfølgelig kan den være dødelig, ikke sansynlig, men den kan drepe. Og ja, du kjenner det om du er klar over det. 9490468[/snapback] Har du den inni munnen kan den drepe, ja. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) det smeller så høyt at du ikke hører noe på lang tid, om du står nerme er du mest sannsynelig skadet for livet. har sottet på huk 5 meter unna en 5kg tnt sprengladning, når noe eksploderer i nærheten av deg merker du det godt! føltes ut som å få et balltre i magen, ryggen og tryne på en gang. når folk har dødd av rødplast øvingsammunisjon, kan du garantert dø av flashbang også. holder en brukt flashbang-granat i hånda nå faktisk Endret 17. september 2007 av Henrik2k Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Du kan til en viss grad forberede deg på at det kommer, men null effekt? den må du lengre ut på landet med 9490491[/snapback] Ikkje null effekt, men nesten null effekt. Lær deg å lese det eg skriv, og ikkje ta det bokstavelig uansett. Er ein forbredt på å få den mot deg er det gjort på nulltid å snu seg rundt - samt at øyrene dine vil automatisk innstille seg på å få eit smell mot seg snart, og du vil ikkje merke _like_mykje_ til lyden heller. Effekten er der, men sterkt redusert. det smeller så høyt at du ikke hører noe på lang tid, om du står nerme er du mest sannsynelig skadet for livet. har sottet på huk 5 meter unna en 5kg tnt sprengladning, når noe eksploderer i nærheten av deg merker du det godt! føltes ut som å få et balltre i magen, ryggen og tryne på en gang. 9517044[/snapback] Den er designa for å ikkje påføre permanente skadar, men skal gå med på det med hørsselsskadar om du får den heilt opp i trynet. 5kg TNT blir jo heilt hinsides mykje meir enn ein flashbang, så det var ei elendig samanlikning. Det er snakk om mange hundre tusen gangar så mykje sprengkraft... når folk har dødd av rødplast øvingsammunisjon, kan du garantert dø av flashbang også. holder en brukt flashbang-granat i hånda nå faktisk Sidan vi er i Noreg antar eg at du snakkar om den rødplasten du får til AG3 - korleis kan folk ha drept seg med den? Eg skal ikkje nekte for det, men det høyrest litt rart ut. Den vil aldri kunne penetrere seg gjennom brystkassa di, ei heller hovudet ditt. Kanskje om du stikk pipa inn i auget eller noko.... Uansett, du kan ikkje "garantert dø" av ein flashbang. Ikkje av eit "uhell" i alle fall. Trur du må ha den djupt inn i munnen før du kan bli påført dødelige skadar av den, spesielt i og med at eksplosjonen ikkje er laga for å øydelegge, og at sjølve "boksen" granaten er er intakt etter detonasjon... My few cents... TheCooler: "Flashbang" er ikkje ein type granat eller ein spesifik modell - det er eit kallenavn som M84-granaten har fått. Mulig du tenker på sjokk-granatar (som då ikkje er noko anna enn ein ganske kompakt, kraftig eksplosjon. Dødlige på nokre meters avstand).)... Endret 17. september 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Let's clear up the mess about flash bangs. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Stun grenades, also called NFDDs (Noise and Flash Diversionary Devices), "flash & bang" grenades, flashbangs, flash grenades, or occasionally flashcrashes, were originally designed for the British Special Air Service as an incapacitant. Stun grenades are used to confuse, disorient, or momentarily distract a potential threat for up to five seconds. A "flashbang" can seriously degrade the combat effectiveness of affected personnel for up to a minute. The best known example is the M84 Stun Grenade, commonly known as the "Flashbang", so called because it produces a blinding (6-8 million Candela) flash and deafening (170-180 dB SPL) blast. This grenade can be used to incapacitate people, generally without causing serious injury. Standard operating procedure for LAPD SWAT has officers deploy flashbangs close to the point of entry. This is because all attention will be directed towards the door once it has been breached, and deploying the flashbang close to this point heightens the chances that a suspect will be affected by the device. The physiological processes through which this is made possible are quite simple. The flash of light momentarily activates all photosensitive cells in the retina, making vision impossible for approximately five seconds until the eye restores the retina to its original, unstimulated state. Subjects affected by flashbangs describe seeing a single frame for the five seconds (as if their vision was "paused") until it fades and normal sight returns. This is because the sensory cells which have been activated continue sending the same information to the brain until they are restored to their resting state, and the brain translates this continuous information into the same image. The incredibly loud blast emitted from the grenade contributes to its incapacitative properties by disturbing the fluid in the semicircular canals of the ear. The semicircular canals consist of three half circles of tubing, each oriented in one of the three planes of motion, that are filled with fluid. The walls of the tubes are lined with hair cells which use their small, hairlike cilia to detect the motion of the fluid. This establishes a person's sense of balance and movement through space. When a flashbang detonates, the fluid in the semicircular canals is disturbed, and with it the subject's sense of balance. The phenomenon is similar to spinning rapidly in one direction, and suddenly stopping. The sensation that the room is moving comes from the movement of the fluid in the inner ear. Upon detonation, the fuse/grenade body assembly remains intact and produces no fragmentation. The body is a steel hexagonal tube with holes along the sides which allow a blast of light and sound to be emitted. This is done to prevent injury from shrapnel. However, injuries resulting from the concussive properties of the detonation sometimes occur. The filler consists of about 4.5 grams of a pyrotechnic metal-oxidant mix of magnesium and ammonium perchlorate or potassium perchlorate. Lenke til kommentar
mOkk Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Sidan vi er i Noreg antar eg at du snakkar om den rødplasten du får til AG3 - korleis kan folk ha drept seg med den? Eg skal ikkje nekte for det, men det høyrest litt rart ut. Den vil aldri kunne penetrere seg gjennom brystkassa di, ei heller hovudet ditt. Kanskje om du stikk pipa inn i auget eller noko.... 9517524[/snapback] Rødplasten kan være like farlig som skarp ammunisjon på nært hold, og ikke noe å tulle med.... Er en grunn til at det er 25meter sikerhetsavstand eller noe der i nærheten. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Sidan vi er i Noreg antar eg at du snakkar om den rødplasten du får til AG3 - korleis kan folk ha drept seg med den? Eg skal ikkje nekte for det, men det høyrest litt rart ut. Den vil aldri kunne penetrere seg gjennom brystkassa di, ei heller hovudet ditt. Kanskje om du stikk pipa inn i auget eller noko.... 9517524[/snapback] Rødplasten kan være like farlig som skarp ammunisjon på nært hold, og ikke noe å tulle med.... Er en grunn til at det er 25meter sikerhetsavstand eller noe der i nærheten. 9530322[/snapback] Da snakker vi om veldig nært hold, eller en annen type rødplast enn den vi brukte da jeg var inne (92-93). Under øvelse ble en fyr skutt i magen på ca 50cm avstand uten at det skjedde noe. Han hadde på seg snøkamuflasje og vi fant ingen spor på tøyet... Jeg har også hørt den 'skyter gjennom en bunke aviser på kloss hold' historien men da en intruktør skulle demonstrere på en notisblokk som lå på bakken ble kanskje 10-15 sider på blokka skadet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå