Gå til innhold

Oppgraderings problemer

Tho-mass

Anbefalte innlegg

Alså, Viften kan vanligvis bare stå en vei. Dette vises med en knekk/kant på undersiden av den. Hvis du har vært litt hardhendt med å sette den på er jo muligheten for at du har knust kjernen tilstedet.

For å summere. CPU'en kan bare stå en vei på HK'et, og det sammme med at viften kan kun stå en vei på CPU'en.

Ja det er jo en mulighet nå, men det er ihvertfall ingen synlige skader på Cpu'en.

Jeg får se om jeg får testet ut cpu'en på et annet hk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klassisk eksempel av knust prosessorkjerne???

AMD er kjent for å lage CPU'er som ikke tåler noe som helst fysisk påkjennelse før den "knekker", hvis dette er ditt tilfelle så kan du se på kantene av "den lille firkanten" på prosessoren, hvis du ser at kanten er ujevn el. at det ligger små rester med pulver/fragmenter rundt der så er kjernen knust. :cry: RIP

Ikke for å være spydig mot AMD-fans men jeg ville så absolutt ikke anbefalt/valgt en AMD CPU til en førstegangsbygger pga at AMD sine prosessorer er særdeles delikate (sammenlignet med Intel).

Lenke til kommentar

AMD er kjent for å lage CPU'er som ikke tåler noe som helst fysisk påkjennelse før den "knekker", hvis dette er ditt tilfelle så kan du se på kantene av "den lille firkanten" på prosessoren, hvis du ser at kanten er ujevn el. at det ligger små rester med pulver/fragmenter rundt der så er kjernen knust. :cry: RIP

Ikke for å være spydig mot AMD-fans men jeg ville så absolutt ikke anbefalt/valgt en AMD CPU til en førstegangsbygger pga at AMD sine prosessorer er særdeles delikate (sammenlignet med Intel).

Du har nok rett, hvis jeg studerer den kan jeg se at den ene kanten er litt ru.. :cry: Mulig jeg må en tur i butikken igjen i morgen da.... $$$ Grrrr

Lenke til kommentar

AMD er kjent for å lage CPU'er som ikke tåler noe som helst fysisk påkjennelse før den "knekker", hvis dette er ditt tilfelle så kan du se på kantene av "den lille firkanten" på prosessoren, hvis du ser at kanten er ujevn el. at det ligger små rester med pulver/fragmenter rundt der så er kjernen knust. :cry:  RIP

Nja men det er vell ikke så lett å knuse kjernen etter at de la på de små "paddene" på hver kant. Skal trykke hardt for at du kviser de og knuser kjernen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...