calibra180 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hei.. jeg skal selge bilen min.. har lån på den på 58000kr.. Betaler 1600kr mnd på den. Hvis jeg selger den for 50000kr som jeg får av kjøper kontant, må jeg da bruke alle pengene på å betale lånet eller kan jeg kjøpe ny bil for pengene åsså heller bare fortsette å betale 1600 kr mnd helt til jeg er ferdi me lånet? For hvis jeg betaler hele lånet har jeg ikke råd til ny bil:S Går d kanskje an å overføre lånet til neste bilen? Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hei.. jeg skal selge bilen min.. har lån på den på 58000kr.. Betaler 1600kr mnd på den. Hvis jeg selger den for 50000kr som jeg får av kjøper kontant, må jeg da bruke alle pengene på å betale lånet eller kan jeg kjøpe ny bil for pengene åsså heller bare fortsette å betale 1600 kr mnd helt til jeg er ferdi me lånet? For hvis jeg betaler hele lånet har jeg ikke råd til ny bil:S Går d kanskje an å overføre lånet til neste bilen? 9483252[/snapback] Tviler vel på at en kjøper vil kjøpe en bil det er pant i og som du ikke tenker å avslutte lånet på. Snakk med banken om å få omgjort lånet til et lån som ikke har pant i bilen. Da står du fritt til å gjøre hva du vil. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Eneste måten å løse dette på, er å først betale 8000 kr ekstra på lånet ditt, slik at lånesaldo er lik salgssum. Det kjøper vil gjøre da (med mindre han/hun er helt tullete i hodet) er å betale salgssummen på 50 000 kr direkte til kreditor (banken). Kreditor vil da slette pantet og kjøper får en bil uten heftelser. Og du blir uten lån og bil. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Det er også vanlig og gå i fellesskap til banken for å rydde opp i dette det ville i hvertfall jeg ha gjort som kjøper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå