TordO Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Her er kommentarloggen til min casebuild som jeg har valgt å kalt så mye som "Green Monster" (<-- linky linky). jeg har ikke lagt ut alle planene mine for denne builden, så stay put folkens mvh Tord EDIT der var foreløpige skisser lastet opp Endret 12. september 2007 av TuppenX2 Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Lignet veldig på denne Men den blir sikkert bra Lenke til kommentar
TordO Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Hvis du har lest workloggen, så står det at det er hentet inspirasjon fra Goscinny's worklog, men allikevel er det "helt forskjellig" Bra du tror det blir bra da Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Heysann, tuppen. Bare hyggelig at andre likte kabinettet mitt Jeg er litt kritisk til dybden på kabinettet. 0,7 meter er ganske mye, iallfall dypere enn en del skrivebord og arbeidsbenker. Med mindre du har en ekstra god og brei benk å sette den under, vil den stikke ut, noe som ødelegger litt. Blir fort litt i veien. Slik jeg ser det, trenger du ikke denne ekstra dybden heller. Hvordan har du tenkt til å skru fast 5,25"-drevene? Goscinny Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Såg rått ut det her Lenke til kommentar
TordO Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Goscinny: Jeg vet at 70cm er dybt, men hvis jeg skal ha radiatoren, og psu'en nede, så må jeg nesten det.. Eller har du noen gode forslag? 5.25 drevene tenkte jeg at jeg skulle fest på neste lik måte som du har gjort, hvis jeg ikke bygger hele hdd + 5.25 drev opphenget i alu (plexi?) for da vil de vel kunne festes på en vanlig "skru" måte, og ikke på "dyttemåten" I morgen/dag vil jeg starte med basic'en, så vil nok komme på mange ideer mens jeg arbeider Stressis: tusen takk Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Jeg syns du burde tenke ut en bedre løsning på 5,25-drevene. Dersom du skal bruke skruer, kommer du jo bare til fra den ene siden med skrujernet (om ikke bakplaten skal være løs, da). Anbefaler deg heller å bruke skinner slik som IAG gjorde i sitt prosjekt. Det skal jeg gjøre om jeg bare kan få tak i noen skinner ... Dersom harddiskene skal festes i strikk, er jo den biten grei Angående dybden: Radiator med tre 120 mm vifter gir en bredde på omtrent 360 mm. En strømforsyning er 140 cm dyp (kan variere litt). De to lagt sammen, er 480 mm, med andre ord langt mindre enn 700 mm som du har i skissen din ENDRET: Dersom du ikke tenker så mye på at radiatoren skal stå i midten, blir det jo enda bedre plass. Kassa di er 230 mm bred. Radiatoren er omtrent 120 mm bred. Det gir 110 mm igjen, noe som er god nok plass for en PSU på høykant (86 mm). Goscinny Endret 13. september 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
TordO Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Har lekt litt med tanken om radiatoren skal stå "på skakke", med luftinntak fra venstresiden, og så har jeg psu'en på høyresiden. Jeg kan forandre skissene slik når jeg kommer hjem, og ikke sitter på mammas laptop Jeg har startet å designe logoen til kabinettet, og vil bli noe a la Monster Energy skriften. Det med skinnene, jeg har skinner i mitt kabinett nå (Chieftech Dragon) og har på et annet kabinett også så tror jeg vil gå for skinner skal bare lese tråden til IAG, slik at jeg får samlet litt inspirasjon Tord EDIT: du sier at en 3 x 120mm radiator er ca. 360mm, men problemet er at thermochill radiatoren er hele 430mm lang, og så har jeg regnet litt ekstra til psu'en, i tilfelle jeg kjøper en større psu med tiden... Men det med "tilting" av radiatoren vil jo føre til langt bedre plass nede i kabinettet, så må fundere litt på det der Endret 13. september 2007 av TuppenX2 Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Ok - du har termochill-radiatoren på 430 mm. Og med tiden kjøper du deg kanskje en større PSU. La oss være ekstreme og si at den blir omtrent 20 cm dyp. Da trenger kabinettet bare å være 630 mm dyp, og PSU-er som er 20 dype er ikke akkurat dagligdagse. Jeg vil bare tro at du vil bli litt misfornøyd med et kjempedypt kabinett som stikker langt ut i forhold til pulten din (nå vet jeg riktig nok ikke hvor denne skal stå, da. Står den iinntil en vegg, er det jo greit nok). I tillegg til den fysiske størrelsen på kassen, blir den enda flere centimeter dyp på grunn av ledninger som står ut bak. Ellers ser tegningene greie ut etter min mening Håper bare du har tenkt skikkelig gjennom løsningene for harddisk og optisk drev. Kjedelig om prosjektet strander fordi planene du hadde ikke kan realiseres ... Goscinny Lenke til kommentar
TordO Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Jo, det er sant, jeg skal se over tegningene i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå