Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp! Outlook 2007 fryser ved oppstart.

Anbefalte innlegg

Acer Travelmate 8204wlmi. 2GB ram.

Vista Ultimate

Office Small Business 2007.

Har en feil som jeg ikke klarer å løse. Outlook vil ikke starte opp helt. Når jeg starter, åpnes vinduet, men det er null respons. Og når jeg beveger musepekeren over outlook vinduet forsvinner den (pekeren). Hvis jeg minimerer vinduet får jeg det aldri opp igjen. Eneste mulighet er å avslutte prosessen i oppgavebehandling.

Har forsøkt å avvinstallere hele Office, kjøre registry mechanic og installere på nytt.. Har også søkt etter løsninger via problemrapportering i Vista.

Outlook.exe tar ca 50% av prosessorkraften.

Har også forsøkt uendelige omstarter etc.

Ingen endringer jeg vet om, dette skjedde helt plutselig så vidt jeg vet.. Håper noen har noen hete tips!

Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en feil som jeg ikke klarer å løse. Outlook vil ikke starte opp helt. Når jeg starter, åpnes vinduet, men det er null respons. Og når jeg beveger musepekeren over outlook vinduet forsvinner den (pekeren). Hvis jeg minimerer vinduet får jeg det aldri opp igjen. Eneste mulighet er å avslutte prosessen i oppgavebehandling.

9483093[/snapback]

Welcome in the club!

Jeg vet ikke hva MS har gjort med Outlook 2007, men ett eller annet er ikke som det skal. Har akkurat det samme problemet som deg på alle de maskinene jeg kjører Outlook 2007.

Quad-core, 4 GB minne, 64-bits Vista Ultimate: Outlook 2007 fryser og spiser nesten det den kan få av CPU

Lenovo T61p, T7700, 4 GB minne, 32-bits Vista Ultimate: Ditto

Har ikke prøvd Outlook 2007 på XP enda, men slik det ser ut nå er jeg i ferd med å downgrade til Outlook 2003 igjen.

Code#

Lenke til kommentar

Dette var merkelig. Jeg har Vista (32bit) og kjører office 2007, men har overhode ingen problemer. Er svært godt fornøyd med både Vista som OS og de nye funksjonene i Office.

Dersom du ikke finner ut av dette så vil jeg anbefale at du formaterer og begynner alt på nytt. Har man problemer med både software og hardware så er det ofte vanskelig å egentlig finne den rette årsaken. Man benytter svært mye tid på feilsøking. Dette har jeg tatt av notam og er alltid forberedt på formatering. Jeg gir ikke software så mange sjanser før CD'n er inn og har allerede begynt på formatering.

Har erfart at de aller fleste krøll løses med en formatering. Mye arbeid kanskje, men da starter du med "clean" PC.

Slik har jeg ville gjort det.

Edit:

skrivefeil

Endret av John Kr
Lenke til kommentar

Joda, er ikke ukjent med reformatering av hele pc'er. Har jo nærmest blitt en livsstil når man har blitt inngrodd windows menneske :p

Men hadde et lite hel*vete med installeringen av Vista, da jeg kjøpte Vista upgrade, og det viste seg at man måtte installere Xp først (ikke bare sette inn xp-cd'en under installasjonen) osv osv. Sikkert et kjent problem vil jeg tro..

Men Code#: Funnet noen løsning??

Lenke til kommentar

Har prøvd alle disse oppgraderingene uten nytte, men fant ut at Outlook frøs idet den skal hente inn avtaler / kalenderelementer til Gjøremålsfeltet på høyre side. Så lagde en ny .pst fil og skrudde av gjøremålsfeltet, og åpnet den opprinnelige .pst filen igjen. Nå funker det jo.

Prøvde også å importere alle avtaler inn i en nyopprettet .pst fil, men da fryser alt igjen... Kommer vel en fix på det en gang..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...