Bjarnix Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Hei. Vurderer å kjøpe meg et Fujifilm FinePix s304. Vurdere også å kjøpe en WL-FX9 Vidvinkelkonverter. Noen som har noe erfaring med bruk av denne? Hvordan blir bildene? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Jeg har ikke erfaring med FUJI sin vidvinkel, men jeg har hatt to vidvinkler til mine kamera. Og jeg kan bare si at vidvinkelen er yndlingobjektivet mitt. Helt nødvendig til innvendig fotografering, arkitektur og landskapsbilder. Lenke til kommentar
Metz Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 du har sikkert bestemt deg nå uansett.. men i s304z manualen står det, hvis jeg ikke husker feil, at du ikke kan bruke blitz med vidvinkel. så veit du det om du ikke allerede var klar over det Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Vel, det er en sannhet med modifikasjoner... Blitsmuligheten koples ut på så vidt jeg vet samtlige kompaktkamera, når man setter det i vidvinkelmodus. Grunnen er at vv-linsa skygger for blitsen, og at blitsen ikke fyller ut bildet. Derfor setter jeg IKKE mitt kamera i vv-modus. Jeg har en forlengelsesledning til min blits fra hot shoen, og dermed mulighet til å bounse blitslyset og dermed fylle bildet med lys. Man kan bruke slaveblitser i tillegg. Lenke til kommentar
Indiana Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Har akkurat skaffet med WL-FX9 til mitt S304Z, så jeg har ikke fått testet den ordentlig ut ennå, men kan foreløpig si at den gir inntrykk av meget god kvalitet - ganske tung (ca. 200 g). Skulle dog ønske at den ga enda litt mer vidvinkel (30 mm på 35 mm kamera), og at den hadde vært litt billigere, men så må en betale for god kvalitet! Adapter ring'en som følger med WL-FX9 kan ikke brukes; bruk bare den som leveres med S304. Denne er forresten alltid fin å ha på (beskytter linsa og skjermer for sola), unntatt ved blitzfoto. Står litt om vv-linsa i denne testen av FinePix 4900Z: http://www.dpreview.com/reviews/fuji4900z/page10.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå