Gå til innhold

Compaq EVO N160

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk en Compaq EVO N160 til jul og lurte på om det er noen som har erfaringer med denne maskina. Er det noe spesielt en må passe på, som kan gå galt eller er det noe som er spesielt bra.

Har sett her i forumet at det ikke skrives mye om Compaq og når det nevnes så er det stort sett at Compaq maskiner er vrang og vanskelig ved oppdateringer. Er det virkelig så ille?

Tenker på å kjøpe meg en ekstern CDRW og har blitt anbefalt av Andresen Data at Freecom Portable CDRW 24x10x40 BP er et bra kjøp. Er det noen der ute som har erfaringer med bruk av eksterne brennere og da spesielt Freecom sine produkter?

Håper det er noen som kan hjelpe meg med mine spørsmål.

Hilsen Net Eagle

[ Denne Melding var redigert av: Net Eagle på 2002-01-09 15:12 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-03 12:58, Net Eagle skrev:

Hei!

Fikk en Compaq EVO N160 til jul og lurte på om det er noen som har erfaringer med denne maskina. Er det noe spesielt en må passe på, som kan gå galt eller er det noe som er spesielt bra.

Har sett her i forumet at det ikke skrives mye om Compaq og når det nevnes så er det stort sett at Compaq maskiner er vrang og vanskelig ved oppdateringer. Er det virkelig så ille?

Tenker på å kjøpe meg en ekstern CDRW og har blitt anbefalt av Andresen Data at Freecom Portable CDRW 24x10x40 BP er et bra kjøp. Er det noen der ute som har erfaringer med bruk av eksterne brennere og da spesielt Freecom sine produkter?

Håper det er noen som kan hjelpe meg med mine spørsmål.

Hilsen Net Eagle

[ Denne Melding var redigert av: Net Eagle på 2002-01-03 13:00 ]

Vi har helt siden sommer prøvd å få tak i markedsdirektøren i Compaq slik at vi kan teste produkter fra Comapq, men han er ikke å få tak i. Men det er vel deres tap.

Angående freecom har jeg ingen erfaringer, men vi har bestilt en Plextor 8x USB 2.0 brenner til test. Denne finnes også i 24x versjon med USB 2.0 grensesnittet.

Lenke til kommentar

hei!

jeg har en compaq evo n150.....og er meget godt fornøyd med den.

denne pc'n ble kjøpt delvis for å lære mere om bærbare......og finne ut hvilket behov jeg har.

jeg betalte 10999,- på elkjøp;-)

det første jeg gjorde......var å kjøpe en 256 mb rambrikke.....på komplett......funker som fjell.

det neste steget var å sette inn en større harddisk......en toshiba 20 gb......lekende lett!

kjører nå med windows xp.....alt fungerer perfekt, ingen problemer med drivere eller lignende.

Så at compaq skal være så vanskelig......det forstår ikke jeg.

skal du derimot handle deler av compaq......da blir ting verre........jeg kikket litt på nettsiden til compaq.com........og fant ett batteri..og noen andre småting.........ringte compaq norge........men de kunne ikke skaffe det?.......og compaq.com......sender ikke ut av usa??..........så da blir det vel ikke noe ekstra batteri.........og aldri mere compaq. synd egentlig........for maskinen fungerer veldig bra!!

Rols

Lenke til kommentar

Det er ingen problemer med å handle Compaq deler, ihverfall så lenge man handler av en Compaq sertifisert leverandør (dvs. ikke direkte fra Compaq).

Compaq har ikke så lang tradisjon med å selge direkte (de begynte med det for ca 1 år siden). De vil helst selge gjennom en eller annen leverandør.

Lenke til kommentar

Hei igjen og takk for alle innlegg.

Godt å se at det er noen som er fornøyd med Compaq maskiner.

Anngåenede deler til Compaq så tror jeg at Andresen Data kan skaffe det som trengs. Virket på meg som de hadde relativt mye på lager. De er jo ikke blandt de billigste på nettet, faktisk kom de dårligst ut i en pristest her på Hardware.no, men de har etter mine erfaringer god service og rask levering. Et annet pluss er jo at det faktisk er noen som svarer på telefonen når du ringer :smile:

Jeg håper det er flere som ytrer sine meninger og erfaringer om Compaq slik at jeg er forberedt ved en eventuell "katastrofe".

For de som ikke vet det, adressen til Andresen Data er: http://www.ad.no

[ Denne Melding var redigert av: Net Eagle på 2002-01-07 00:20 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-07 00:17, Net Eagle skrev:

Hei igjen og takk for alle innlegg.

Godt å se at det er noen som er fornøyd med Compaq maskiner.

Anngåenede deler til Compaq så tror jeg at Andresen Data kan skaffe det som trengs. Virket på meg som de hadde relativt mye på lager. De er jo ikke blandt de billigste på nettet, faktisk kom de dårligst ut i en pristest her på Hardware.no, men de har etter mine erfaringer god service og rask levering. Et annet pluss er jo at det faktisk er noen som svarer på telefonen når du ringer :smile:

Jeg håper det er flere som ytrer sine meninger og erfaringer om Compaq slik at jeg er forberedt ved en eventuell "katastrofe".

For de som ikke vet det, adressen til Andresen Data er:

[ Denne Melding var redigert av: Net Eagle på 2002-01-07 00:20 ]

ITbutikken.no er også bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...