Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor endrer jenter mening i løpet av et forhold


Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det slik at i begynnelsen så sier dere at dere elsker oss som vi er, men etter kort tid så er det ikke godt nok og dere ber oss forandre oss? Jeg har vært ærlig om den jeg er hele veien jo!

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si trådstarter stiller et godt spørsmål. Om man er ærlig om hvem man er og hvilke problemer man sliter med så synes jeg det er dårlig gjort og i ettertid komme og si at det er et problem. Da visste hun veldig godt hva hun gikk til.

 

En annen ting er kanskje at hun har undervurdert situasjonen eller overvurdert sin egen evne til å takle det da.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det slik at i begynnelsen så sier dere at dere elsker oss som vi er, men etter kort tid så er det ikke godt nok og dere ber oss forandre oss? Jeg har vært ærlig om den jeg er hele veien jo!

I begynnelsen tror vi at vi kjenner dere, og ofte vil man tenke at alt er perfekt ved personen. Men etterhvert ettersom man blir bedre kjent finner man ut at kanskje vedkommende ikke er slik man trodde/håpet.

 

Så blir kanskje mer at vi "elsker" han som den personen vi tror han er, og som nevnt; Kjærlighet gjør blind.

 

Derfor dating eksisterer, så man blir ordentlig kjent med personen.

Endret av Demille
Lenke til kommentar

Alle jenter er da virkelig ikke sånn! Noen kanskje ja, men du skal ikke sette alle i samme bås. Jeg er feks ikke en sånn type jente som du henviser spørsmålet ditt til.. Jeg har hatt samme kjæreste en god stund nå, og er absolutt ikke noe mindre glad i han nå enn når vi først ble sammen.. Heller motsatt! Jeg blir bare mer og mer glad i kjæresten min for hver dag som går :love: Jeg er overbevist om at mange andre også føler sånn. Så det du snakker om å elske gutten som han er, for så og be han forandre seg etter kort tid gjelder ikke alle.

 

Men som ander også har sagt, da er det mest jenta det er noe galt med, dere må ikke finne på å forandre dere bare fordi noen ber dere om det ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor er det slik at i begynnelsen så sier dere at dere elsker oss som vi er, men etter kort tid så er det ikke godt nok og dere ber oss forandre oss? Jeg har vært ærlig om den jeg er hele veien jo!

9482549[/snapback]

 

De første stundene så er man blottet helt for fornuftig/kritisk sans pga en kjemisk prosess som heter "forelskelse". Denne prosessen sørger for at hjernen mister kontakt med alt som heter "tenk kritisk og fornuftig".

 

Etter at forelskelsen er over så får jenta kontakt igjen med hennes fornuftige/kritiske sans, og da tenker man "hvordan i huleste endte jeg opp med han der?". Og når begge parter er forelsket så hender det også at de skjuler sine uvaner for å lage et best mulig glansbilde av seg selv. Men sånn er ikke de fleste til vanlig, alle har uvaner. Og disse dukker opp etter en stund. Da oppdager jenta plutselig at det er noen sider ved deg som irriterer vettet av henne. Og da begynner masinga og diskusjonene om at du må "bedre" deg.

 

Jeg kan sitere Chris Rock (ikke alt ordrett, men noe slikt var det): "In order to have the relationship working, both have to have the same focus. And the focus is: HER. It's ALL about HER."

 

Chris Rock

 

Jeg syns det han sier svarer mye av spørsmålene til gutter/menn som lurer på "HVA gjorde jeg GALT?". :ph34r:

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...