Dezz Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) * Max pris vil jeg bruke 10-12, 10 er det ideele men alt opp til 12 går bra. * Jeg spiller en del, for det meste online spill (MMO), om den ikke kan kjøre de råeste fps spillene så er ikke det så farlig. * Skjermen skal være på minst 15". Vil helst ikke at maskinen skal virke så stor, så vet ikke hvor aktuelt en 17" er.. virker pcen mye større/tyngre med en 17"? Jeg har også en 19" LCD jeg kan koble på når jeg evt ser film. Minne; 2GB minst, men heller ikke noe mer. Harddisk: 160GB funker, men mer hadde vært fint. * Skal helst ikke være tung, men om maskinen er bra la det gå. * Minst 2 USB, og WLAN må den ha. * Jeg er åpen for alle forslag/tips siden jeg aldri har hat bærbar selv og er veldig skeptisk til å kjøpe en. Derfor håper jeg noen har erfaringer og vet om en pc til en slik pris funker til online spill. Om feks fps/ms blir dårlig når jeg spiller er poenget borte, siden den vil bli mye brukt til online spill. Jeg har sett meg ut 2 så langt: Acer Aspire 5920G og HP Pavilion dv9575. Kom gjerne med erfaringer om disse og/eller hvem som egner seg best. Dette er bare noen jeg har sett meg ut, kom for all del med andre anbefalinger. Endret 12. september 2007 av Dezz Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Acer er da nokså oppskrytt, så jeg vil anbefale dell Vostro 1500.. Fiks litt på den, så har du en maskin etter et godt hjerte. Og ja, det er en bedriftsmodell (småbedrift). Sitter og spiller stalker med den, funker jo som bare det! Og det er vel egentlig det samme som en av de isnpiron modellene da, men så liker jeg designet på vostro bedre! Og husk og kjøp med 9 cellers batteri. Bæreveske? Nei, ta heller en ryggsekk, mye bedre! Tro meg! Selv om bæreveske ser litt kulere ut da Men du får så lite ned i dem edit: link: http://www1.euro.dell.com/content/products...sdt1&l=no&s=bsd Endret 12. september 2007 av Petersk91 Lenke til kommentar
123456789101112 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Var selv i akkurat samme situasjon som deg og endte på hp dv9575, får den i morgen:). Det som gjorde at jeg valgte den fremfor acer'en var først og fremst skjermoppløsningen og design. Takler ikke 1280x800..hp'en har også stor harddisk (320gb) og fingeravtrykssleser. Det eneste som trekker ned er at den "bare" har geforce 8600gs og ikke gt skjermkort, men da jeg akkurat som du ikke skal spille så mye krevende spill betyr dette lite.. Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Må være klar over at Dell har leveringsproblemer for tiden, så det kan ta opp til 2 - 3 måneder før du får maskinen etter du har bestilt den. Men dell Inspiron 1520 er å anbefale om du "orker" ventetiden. Lenke til kommentar
Dezz Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Som jeg ser det vil Acer være ett bedre valg for gaming enn HP'en. Skjermkortet i acern er hakket bedre, og 15" bedre enn 17" for gaming. Diskplass kan man altids skaffe en ekstern disk for. Haster en del så kan ikke vente lenge Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Visst du ikke vil at pc'en skal være for stor så ville jeg gått for 15 tommer. Jeg ville valgt Acer Aspire 5920G grunnet det er litt bedre skjermkort i den. Du spiller en del sier du og da lønner det seg med 8600GT i stedet for 8600GS Harddisk plass kan du alltids kjøpe utenom, finnes en del eksterne harddisker som fungerer godt. Endret 13. september 2007 av Harribo Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Det du sa om at dell har leveringsproblemer stemmer delvis.. Men i det siste ser det ut til at de har fått opp farten. Mine anbefalinger er enten: Vostro 1700 eller Vostro 1500. Der får du seriøse krefter uten den ALT for høye prisen Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 17 er absolutt ikke dårligere for Spill. Alt avhenger av skjermkortet. Til større oppløsning du har til mer informasjon, det vil si du trenger mer RAM på skjermkortet. Man trenger ikke nødvendigvis raskere kjerne så lenge man har Raske minne brikker. Men Nå har vel også GT versjonen av 8600 også 512 mb RAM i forhold til GS som har 256mb. Men det betyr ikke GS er ett dårlig kort, bare en budsjett versjon. Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 17 er absolutt ikke dårligere for Spill. Alt avhenger av skjermkortet. Til større oppløsning du har til mer informasjon, det vil si du trenger mer RAM på skjermkortet. Man trenger ikke nødvendigvis raskere kjerne så lenge man har Raske minne brikker. Men Nå har vel også GT versjonen av 8600 også 512 mb RAM i forhold til GS som har 256mb. Men det betyr ikke GS er ett dårlig kort, bare en budsjett versjon. 9485402[/snapback] De fleste versjonene av 8600GT har "bare" 256 MB minne. Det har også den Acer som er nevnt her. Finnes en 512 versjon, men det har ikke denne Acer 5920G. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå