Gå til innhold

Finnes det noen bra asiatiskutviklede spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for gode tips.

 

Det var et spørsmål om det finnes bra spill fra Asis (noe det tydeligvis gjør), ikke en påstand om at det ikke gjorde det.

 

Jeg var bare klar over at et fåtall av de nevnte spillene var asiatiske og jeg hadde nok et feilaktig inntrykk av at "alle" asiatiske spill var tegneseriesspill. Det var dette inntrykket jeg ønsket å rette opp i. Så takk til alle som har svart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Rappelz (mmorpg) gratis!

Og Strangle hold! (TPS) Ikke komt ut enda, men demoen kan lastes ned!

9514093[/snapback]

Selv om settingen tilk Stranglehold er i Hong-Kong, er spillet amerikansk-utviklet, nærmere bestemt Chicago-studioet til Midway

Lenke til kommentar

Veldig mye bra, men det lages i hovedsak andre type spill. Svært lite skytespill og strategispill. PC-spilling er lite populært i Japan. JRPG á la Final Fantasy, fightingspill og spill basert på manga/fantasy selger best. Hovedgrunnen til at X360 ikke har slått an i Japan til nå er mangel på slike spill.

 

Det finnes dog unntak som mange tenker på som rimelig vestlige:

 

Resident Evil 4 (Capcom)

Metal Gear Solid-serien (Konami)

Gran Turismo-serien (Sony)

Pro Evolution Soccer (Konami)

Dead Rising (Capcom)

Lost Planet (Capcom)

Virtua Tennis (Sega)

 

Disse har også gjort det best utenfor Japan.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Med glede leser jeg overskriften "Spillflom til 360" på vg, men når jeg ser nærmere på saken (http://www1.vg.no/spill/artikkel.php?artid=162699) viser det seg at det dreier seg om en masse "asiatiske" spill. Noe som egentlig bryr meg midt på ryggen.

 

Finnes det noen asiatiskproduserte/utviklede spill som virkelig er bra? Jeg har på ingen oversikt over hvor spill er laget, men som først og fremst PC/360-gamer kommer jeg ikke på så veldig mange spill jeg mistenker for å være utviklet i asia.

 

Til PS og Nintendo er det sikkert flere, men jeg har ikke spilt så mange av disse. Det skal sies at jeg ikke er noen fan av Magma og små "søte" jenter med overdrevent store sverd, men kan noen overbevise meg om at også det finnes bra spill fra den fjerne østen?

 

 

Ironi? :O

Lenke til kommentar
For en tittel.

 

Synes det er omvendt jeg, at de fleste bra spill nettopp kommer fra asia.

 

DEVIL MAY CRY serien

ONIMUSHA serien

OKAMI

 

ser jeg ikke er nevnt..

 

Etter litt googling så de spillene ut som akkurat slike spill jeg ikke er spesielt fan av, men hver sin smak. En helt på 48 kilo som sloss med et 1.5 meter langt gigantisk sverd fenger ikke særlig, men for som liker det.. :) Kanskje bare jeg som har kjip smak.

Lenke til kommentar
For en tittel.

 

Synes det er omvendt jeg, at de fleste bra spill nettopp kommer fra asia.

 

DEVIL MAY CRY serien

ONIMUSHA serien

OKAMI

 

ser jeg ikke er nevnt..

 

Etter litt googling så de spillene ut som akkurat slike spill jeg ikke er spesielt fan av, men hver sin smak. En helt på 48 kilo som sloss med et 1.5 meter langt gigantisk sverd fenger ikke særlig, men for som liker det.. :) Kanskje bare jeg som har kjip smak.

 

Googlet du virkelig Devil May Cry og fant en helt på 48 kilo? Jeg synes da å huske at Dante er ganske muskuløs. Frank fra Dead Rising er også sykt mandig.

Endret av Patney
Lenke til kommentar
For en tittel.

 

Synes det er omvendt jeg, at de fleste bra spill nettopp kommer fra asia.

 

DEVIL MAY CRY serien

ONIMUSHA serien

OKAMI

 

ser jeg ikke er nevnt..

 

Etter litt googling så de spillene ut som akkurat slike spill jeg ikke er spesielt fan av, men hver sin smak. En helt på 48 kilo som sloss med et 1.5 meter langt gigantisk sverd fenger ikke særlig, men for som liker det.. :) Kanskje bare jeg som har kjip smak.

 

Googlet du virkelig Devil May Cry og fant en helt på 48 kilo? Jeg synes da å huske at Dante er ganske muskuløs. Frank fra Dead Rising er også sykt mandig.

 

Ok, kanskje litt overdrevet da :) Uansett:

 

Ninja med voksende flammesverd som gjør folk til støv i en atombombeeksplosjon:

Turboneger med kjempesverd:

http://devilmaycry.com/home.html

WTF?

 

Nå må jeg vel bare erkjenne at jeg sikkert har vært vel skeptisk til en del overdrevne tegneseriespill som i stor grad virker å være utviklet i den fjerne østen. Det er sikkert mange bra spill og det er helt klart en hel del andre spill enn tegneseriespill som har blitt utviklet i Asia. I tillegg er jo smaken som kjent forskjellig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...