Gå til innhold

Finnes det noen bra asiatiskutviklede spill?


Anbefalte innlegg

Med glede leser jeg overskriften "Spillflom til 360" på vg, men når jeg ser nærmere på saken (http://www1.vg.no/spill/artikkel.php?artid=162699) viser det seg at det dreier seg om en masse "asiatiske" spill. Noe som egentlig bryr meg midt på ryggen.

 

Finnes det noen asiatiskproduserte/utviklede spill som virkelig er bra? Jeg har på ingen oversikt over hvor spill er laget, men som først og fremst PC/360-gamer kommer jeg ikke på så veldig mange spill jeg mistenker for å være utviklet i asia.

 

Til PS og Nintendo er det sikkert flere, men jeg har ikke spilt så mange av disse. Det skal sies at jeg ikke er noen fan av Magma og små "søte" jenter med overdrevent store sverd, men kan noen overbevise meg om at også det finnes bra spill fra den fjerne østen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, hele JRPG sjangeren er jo fra Asia. Noen geniale spill jeg kan komme med i farten som er derfra er:

 

Final Fantasy serien

Chrono Trigger/Cross

Front Mission serien

Dragon Quest serien

Ninja Gaiden

Dead or Alive serien

Tekken serien

 

 

Og garantert mange andre som jeg bare ikke kobler for øyelikket. Det at et spill er laget i Asia betyr ikke at det er noe dårligere kvalitet, nesten tvertimot. De fokuserer derimot mye på RPG spill, som kanskje ikke alle liker nå som mange FPS spillere har gått over til konsoll av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Vel, hele JRPG sjangeren er jo fra Asia. Noen geniale spill jeg kan komme med i farten som er derfra er:

 

Final Fantasy serien

Chrono Trigger/Cross

Front Mission serien

Dragon Quest serien

Ninja Gaiden

Dead or Alive serien

Tekken serien

 

 

Og garantert mange andre som jeg bare ikke kobler for øyelikket. Det at et spill er laget i Asia betyr ikke at det er noe dårligere kvalitet, nesten tvertimot. De fokuserer derimot mye på RPG spill, som kanskje ikke alle liker nå som mange FPS spillere har gått over til konsoll av en eller annen grunn.

9484284[/snapback]

 

 

Jeg mente ikke å påstå at det ikke kan lages bra spill i Asia, jeg tror bare ikke jeg har bare ikke spilt noen av dem. Så jeg lurte vel heller på hva/om jeg hadde gått glipp av. Siden jeg stort sett har holdt meg til PC, Xbox, og 360 (vel C-64, Amiga, Nintendo 8-bit/64, og PS1 teller vel knapt lenger siden det er så lenge siden) så har jeg holdt meg unna de fleste Asiatiske spillene.

 

Final Fantasy har jeg for eksempel aldri spilt, ingen av dem. MGS og Resident Evil har jeg heller ikke fått med meg i stor grad. Tekken har jeg vel spilt litt prøvd. Jeg sitter bare med intrykket av at asiatiske spill fokuserer på tegneseriehelter (type magma) og slossing. Derfor hadde jeg håpet at noen kunne vise at de asiatiske spillprodusentene hadde litt mer mangfold enn som så.

Lenke til kommentar
manga heter det. Veldig mange asiatiske spill har ingenting med det å gjøre.. Resident evil, MGS etc. som nevnt.

9484894[/snapback]

 

Manga seff... :blush:, takk :)

 

Resident Evil og MGS burde jeg jo ha spilt, kanskje også Final Fantasy, men finnes det noe utover det? Tekken og DOA er vel slossespill (som mange andre har jeg intrykk av). En del er vel også eventyrspill, rollespill og barnespill, men finnes det bra RTS, FPS, sport, bilspill osv som er utviklet i den fjerne østen? Gran Turismo er vel japansk...noen fler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...